Vortex med magnetrører

Jeg sliter med de samme problemene. Rørepinnen havner alle andre steder
enn i senter av Kollben. Jeg kunne tenke meg å prøve div rørepinner.
Hvor får man kjøpt dem?

Kolben er høyest på midten. Forskyv den litt og øk farten på røreren gradvis.
Det fungerte for meg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Får prøve det.
Har prøvd div magneter med samme resultat.
Det eneste jeg har fått til å holde seg på midten og svive rundt er en spiker. Men den er så tynn at den ikke klarer å dra noe med rundt

Vedlegg

• P1020193_small.jpg
    P1020193_small.jpg
    95,1 KB · Sett: 328
Jørn Hammerud skrev:
Chrissor skrev:
Nice! Fortell om resultatet når den tid kommer.

Da kan jeg melde om et meget godt og friskt øl, men om ligner en SN Pale Ale, er jeg ikke kar om å avgjøre nå. Har en flaske stående, men den er dessverre ikke kald.
Jeg brygget denne to ganger, men med to vidt forskjellige oppskrifter, begge funnet i BYO. Den første, og som jeg smaker nå, fant jeg i BYO 2005 mai-juni. Men den andre jeg brygget, som fortsatt står til gjæring, fant jeg i 2012 desember, og den smaker virkelig ikke det samme (selv om det er litt tidlig å avgjøre). Muligens fordi oppskriftene er ulike ...
Anyway, fornøyd med 2005-utgaven! :)

Beklager off topic, men synes jeg må skrive litt om hvordan mitt brygg ble i forhold til Sierra Nevada sitt.
Kort og godt: Ikke det samme.
Jeg drakk først orginalen, så min "kopi". "Kopi" fordi det ikke lignet noe som helst sted. Mitt forsøk har store mangler i aroma, kropp og smak. Aner ikke hvor ting gikk galt, og det smaker ikke dårlig, men at det ligner en SNPA, det er å strekke strikken i overkant langt. Så da er det bare å gå tilbake til tegnebrettet. Men jeg er ved godt mot, da!  :ilike:

Tilbake
Topp