VVB, kran og propan..

Har skaffet meg en varmtvannsbereder som jeg skal få profesjonell hjelp til å kappe toppen av, sette på bein etc.. Har et spørsmål ang kran. Jeg skal koke i berederen, og har ikke lyst til å bruke hevert til å flytte vørter over i gjæringskaret. Jeg vil montere en kulekran i "bøyen" - der det går fra rett til ovalt i bunnen. Hvordan tror dere dette vil gå når jeg bruker gass som oppvarming? Vil det gå bra så lenge jeg ikke bruker plast eller gummi i pakningen?

Mvh
Børge

Kuleventil har teflon tetning inni,den takler ikke dette....
Men lag en litt lang rør ut til siden så ventilen går klar varmen....

Kanskje jeg skal prøve å forlenge med et rør... Bruker de fleste som brygger litt volum (50-150 liter) pumpe og hevert? Er litt redd for å bruke pumpe pga infeksjonsfare

VI bruker pumpe på vv tank... demont. den for rengjøring... tar 2 min..150kr ebay pumpe.
Sirkulerer du siste15 min under koking så blir pumpa/ventil/rør desinfisert...vi gjør det..
Vanlige kuleventiler er like stor fare når det kommer til infeksjon.. legger seg dritt mellom kula og tetningen...

Da tror jeg at det muligens blir pumpeløsning. Tapper dere ut vørteren i bunnen av berederen, eller fra et rør/slange som dere dypper nedi fra toppen (slik man bruker en hevert) Er det noen som har link til ei grei pumpe?

Tilbake
Topp