Hei. Skal brygge lucky jack settet fra bryggselv. Vi har to rør med White Labs WLP001 California Ale. Skal jeg bruke begge rørene? Er det bare å helle oppi når vørteren er ferdig nedkjølt? Bør gjæren være romtemperert før jeg tilsetter den? Takker for svar.
Ok, dette blir spennende å prøve. Ser at du har skrevet en artikkel i forum for medlemmer. Det får blir helgelektyre for meg Men, jeg har ikke kolbe til å lage starter i og heller ikke magnetrører. Kan jeg bruke noe annet?
Du kan fint bruke en brusflaske med alufolie over tuten. Vask og desinfiser godt først selvføgelig (f.eks. med PBW og StarSan) og så rister du gjæren og vørteren titt og ofte.
Du kan fint bruke en brusflaske med alufolie over tuten. Vask og desinfiser godt først selvføgelig (f.eks. med PBW og StarSan) og så rister du gjæren og vørteren titt og ofte.
Bedre en alufolie er å sette korka løst på. Da slipper CO2 ut, når du rister så strammer du korka til og slipper trykket ut kontrollert etterpå. Mindre gris.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.