Wln4000

God kveld.

I min familie vandrer det glutenallergi. Nylig fikk et nytt medlem påvist styggheten. Han er veldig glad i øl, og spesielt øl man lager hjemme. Nå blir jo prosjektet mitt å lage noe drikkende han kan drikke.
Har noen erfaringer med Wln4000? Tørr jeg å gi glutenalergikere hjemmelaget øl tilsatt dette enzymet?
Nøgne Ø har jo to produkter som er gluten-redusert, nemlig bitter og porter. Noen som vet om det er på denne måten de reduserer glutenet?

Hvis du søker på clarity ferm både her og ellers på Verdensveven så finner du masse diskusjoner om det. I korte trekk så må man bare prøve. Noen tåler det, andre som er mer sensitive tåler det kanskje ikke.

Åsså må man huske at det er en ting hva man fysisk kan kjenne; en annen ting hva kroppen responderer på. En feil mange begår er å anta: "så lenge jeg ikke reagerer er det greit". Men faktum er at kroppen gjør aksjon på mye av forurensningen uten at man fysisk kan føle dette umiddelbart. Jeg foreslår at du gir de naturlig glutenfri ingrediensene en kjangs...... Det er strengt tatt tullete å si at noe er glutenfritt så lenge det er under en viss ppm.

Sent fra min HTC One S via Tapatalk

Tilbake
Topp