Pål Heide Kielland
Norbrygg-medlem
Har slurry fra wlp830 og bonsak palemalt stående. Noen som har tips om hvordan disse kan kombineres?
Hoppy lager?
Hoppy lager?
Har slurry fra wlp830 og bonsak palemalt stående. Noen som har tips om hvordan disse kan kombineres?
Hoppy lager?
Med wlp830 blir det vel en lager. En pils kansje?American Blonde er et greit alternativ, om du skal holde deg innafor en stil: Beer Judge Certification Program Du har greit handlingsrom når det gjelder humlevalg.
Har du Brewing Classic Styles finner du ei oppskrift på side 96.
Med wlp830 blir det vel en lager. En pils kansje?
Blir vel en "Pals" Det daMed wlp830 blir det vel en lager. En pils kansje?
Blir vel en "Pals" Det da
Pale lager
Tilbake til oppskrift, jeg brygga nettop en Columbus, Amarillo, Saaz IPA som jeg har brygga et par ganger
med kun Pale malt og US-05, ikke for å sammenligne us-05 og wlp830
men jeg tror det kunne vært en god idé
India Pale Lager, Nøgne Ø var vel først ute med det for en god del år siden
Jo, men da må du ha pilsmalt.
Jeg tror ikke det er risset i sten
Men logisk er det ikke. Pale lager betyr jo ellers noe med pilsnermalt i,
Kan fort bli noe sånt ja. Slurryen er hentet fra tysk pils, så det må nesten bli noe annet enn ren pils. Kanskje litt utforsking med nz-humlerTilbake til oppskrift, jeg brygga nettop en Columbus, Amarillo, Saaz IPA som jeg har brygga et par ganger
med kun Pale malt og US-05, ikke for å sammenligne us-05 og wlp830
men jeg tror det kunne vært en god idé
Har ikke smakt denne, men den ser veldig god utDenne fra 7Fjell kunne være et artig prosjekt med lagergjær: brewourgostemning01 Den er jo med 100% palemalt.
Jeg har heller ikke smakt den, men hvis du liker tropiske aromaer, må denne være tingen. Den som @loebrygg foreslår, blir mer klassisk IPA i aromaen. (Jeg hadde gått for den, for jeg er ikke så glad i de tropiske humlene. Men der er jeg nok i et veldig klart mindretall.)Har ikke smakt denne, men den ser veldig god ut