Wyeast 3944 belgian wit

Hei. Lurte på noe når det gjelder Wyeast 3944. på MrMalty sin pitching kalkulator kan en velge mellom Ale, Hybrid, og Lager. Hvilken kategori kommer 3944 under?

Erik
 
Hei,

Har hatt en belgisk WIT i gjæringskar i 14 dager (stabil FG siste to dager, gjærer på 18 grader). Gjær benyttet var WYEAST 3944 - Belgian Witbier.

Gjærkaken er fortsatt kraftig og ligger på toppen av gjæringskaret. Bør jeg vente noen flere dager i håp om at den synker ? Bør temperatur økes, evt. gi bøtta et 'spark' ?  :jaha:
 
Kittilsen skrev:
Hei,

Har hatt en belgisk WIT i gjæringskar i 14 dager (stabil FG siste to dager, gjærer på 18 grader). Gjær benyttet var Wyeast 3944 - Belgian Witbier.

Gjærkaken er fortsatt kraftig og ligger på toppen av gjæringskaret. Bør jeg vente noen flere dager i håp om at den synker ? Bør temperatur økes, evt. gi bøtta et 'spark' ?  :jaha:

Min wit som jeg brygget med wlp400 lå også å fløt på toppen etter 14 dager. Ventet 4-5 dager til og da var mesteparten sunket ned. Tok ta bare en desinfisert øse og fjernet resten. Denne ble knall  ;)

Du kan prøve å vugge litt på karet og evt sette karet kjølig, det pleier å hjelpe.
 
Tilbake
Topp