78L-ish "vanlig" kjele" + blingmann perforert bunn?

Er det noen som vet om noen komboer som fungerer?

Jeg har lyst til å oppgradere fra labbdunk til RF. Kokekjelen min er 50 L, MLT-LABBen nå er 60 L, så bør ikke være noe mindre. Har lyst på en blichmann-bunn. Ikke noe problem å lage hull i den og sette i føtter. Trenger ikke en blichmann kjele, da jeg ikke trenger termometeret , kran og slikt som følger med.

Om diameteren stemmer så. Men - Boilermakeren er smalere og høyere enn standardkjeler så du skal ha godt flaks.

Om diameteren stemmer så. Men - Boilermakeren er smalere og høyere enn standardkjeler så du skal ha godt flaks.

Jeg kan evt spe på med en snittet silikonslange rundt bunnen, men ja, regner med at jeg trenger litt flaks. Jeg klarer faktisk ikke å finne falskbunner på blichmann sin side, for å kikke på diameterent.

Men, du har vel en blichmann falskbunn? Hadde du "vanlig" før? har du merket noe forskjell isåfall?

Selv synes jeg at jeg "sliter" litt med vørter som kunne vært klarere, med mindre jeg bruker 12 kg malt så blir den litt så som så, klar, men jeg vet at den kunne vært klarere. Lydmann av yrke så jeg liker å fikse ting i første steg :)

Tilbake
Topp