Anvil kjeler?

Er det noen som har prøvd Anvil kjeler?
Jeg tenker mest på funksjon/pris ifht blichmann.

Litt info som jeg nettopp har lest meg frem til:


Har forstått at det er "John palmer approved, made by Blichmann"-kjeler. En liten gimmick der altså. Så blichmann også har en linje som er billigere enn boilermaker-kjelene, og satser på å selge litt på trynet til Palmer.

Men:
Eksempel er 10gallon er priset 60 usd under en tilsvarende blichmann. Men denne har en tri-klad så den fungerer på induksjon. Videre så er det ikke stepped bottom og nivårøret er byttet ut med graderinger på innsiden av kjelen. Termometeret er både F og C. Tror ikke det kan vinkles.

Det følger med dip tube men falskbunnen som kjøpes separat har ikke hull til denne, så det må man lage selv virker det som. FB er forøvrig "vanlig" hullet med føtter og ikke som Blichmann sine.

Det artige er, iallefall for min del som vil lage noe smått er at de har en 5.5 gallon kjele.

Eneste minuset jeg kan se ifht blichmann kjeler er falskbunnen. Gradering på innsiden synes jeg er like greit som sikterør, en ting mindre å vaske (selv om det går fort) og løsningen er nok en del billigere.

Plusset er tri-kladen i bunn og at lokk kan hvile på håndtak.

Men egentlig så lukter det litt som at det burde være en smule enda billigere ifht blichmann pga termometer som ikke kan vinkles, sikterøret er ikke der, ei heller stepped bottom som jeg vil tro bumper produksjonsprisen noe.
 
Tilbake
Topp