Hva er deres SmaSh favoritter?

Har lyst å prøve cascade og maris otter pale ale til uken. Hvor mye gram pr liter til tørrhumling tenker dere vil bli bra?
Første gang med tørrhumling
 
Får du den like fyldig som bøhmisk øl pleier å være med bare pilsnermalt og saaz?
Muligens ikke, sammenlignet ikke ved siden av hverandre, og har ikke smakt dette øllet siden i våres. Men jeg savnet overhode ingen ting. Har noen få flasker igjen som skal drikkes til jul. Skal tenke over det da.
tanken med ølet var at det skulle være et sommerøl, og det ble det. OG49,FG13 tror jeg. I 25 liter hadde vi 3x60g på 60,30 og 10 minutter mener jeg å huske. Gjæringstemperaturen lå på rundt 12°c men uten kontroll. Bare den tempen som var i kjelleren. Godtgodtgodt.
 
Sist redigert:
Kan Vic Secret humlen alene bli bra? Jeg skal uansett teste da :)
Har nettopp laget en IPA med kun Vic Secret som humle. Ble fin syns jeg. Kanskje litt råflott å bruke Vic Secret som bitterhumle, men men. God og frisk smak på den. Ikke helt ferdig karbonert enda, men var grei sus på den da jeg smakte på den på tirsdag.
 
Riktig nok ikke en smash, kun single hop, men jeg har en IPA lignende sak hvor jeg kun brukte HBC 436 "woody" som blir å smake på oslomesterskapet neste helg både med og uten tørrhumling. Har ikke smakt den annet enn under gjæringa og med sukkerlage/uten kullsyre (siste halvflaska av det jeg har tappet på flaske), men det virker som det har blitt øl av det. Det blir spennende...
 
Tilbake
Topp