• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ny bryggebutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hadde en klar forventning om å få 2 uåpnede sekker maris otter.

Fikk malten fordelt i 3 åpnede sekker med belgisk flagg på. Må ut på lageret og sjekke hva som står på de.
 
Det skal ikke være mer en 25kg i en sekk i Norge pga de som skal jobbe med dem. Det er det eneste jeg vet om dette.
Sikkert andre regler i andre land?
 
Har kjøpt noe humle, malt og noen fat derfra.
Fikk alt til slutt, men ting kom litt stykkevis og delt.
En god del korrespondanse ang. noen lokk med sikkerhetsventil som skulle komme som ikke kom som skulle komme men som ikke kom men som skulle komme men som ikke kom.
Fikk noe humle istedenfor(uten sikkerhetsventil), kjøpte lokk en annen plass.
Helt ok, men basert på meg og de jeg kjenner som har handlet der, kan det virke som det av og til går litt over stout og stein...
 
Skal brygge med det for første gang på torsdag. Synd jeg ikke er rutinert nok til å skille otter fra other.

Håper det blir ok.
 
oter.jpg
 
Litt morsomt da, om du prøver å brygge amerikansk pale ale, så ender du opp med belgisk wit eller noe sånt. Bryggedag med shuffle-funksjon.
 
Har akkurat hatt mail korrespondanse med han. Han sier MO også kommer i det han kaller big -bag. Om jeg ikke er fornøyd får jeg pengene tilbake.. ..
 
Etter et raskt søk med forskjellige søkekriterier så er den største sekken med MO jeg har funnet på 25 kg.
 
Det vanlige å levere er no bulk 1000kg 500kg og so 25kg
Regner med det er nokso EU norm
Er mange år sida det meste av sekka vart redusert til 25kg?? Kraftfor
 
Til opplysning så bor jeg ca 200 meter fra " lageret " til rutof , altså kjelleren til moren hans , ingen big - bags å se der. Han henter medium size sekker der og blander og mikser i hytt og pine og fyller inn bak i bilen sin. Såg det seinest i dagmorges. Greit å få vite med sikkerhet hva man får.....
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp