• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ny bryggebutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg vært fornøyd med mye derfra altså. Stusset bare litt nå med denne malten.

Ser han har speidel som 1 premie i en konkurranse for tiden. Noen her som er med i den konkurransen?
 
Det ligger da ute på Facebook, litt info om hvor store forpakninger han kjøper inn malten i. Burde vel ikke være spesielt overraskende at malt leveres også i sekker med annen vekt enn 25 kilo....
 
Det ligger da ute på Facebook, litt info om hvor store forpakninger han kjøper inn malten i. Burde vel ikke være spesielt overraskende at malt leveres også i sekker med annen vekt enn 25 kilo....


Som sagt. Har handlet en del med han. Alltid fornøyd. Lett for at det sprer seg en skepsis når flere sier at det ikke finnes i 25 kg sekk. Hummlen han har er helt topp. Og mange nye spennende sorter. Rask levering. Jeg handler sikkert hos han igjen.

50 kilo malt rekker en stund her i huset.
 
Det ligger da ute på Facebook, litt info om hvor store forpakninger han kjøper inn malten i. Burde vel ikke være spesielt overraskende at malt leveres også i sekker med annen vekt enn 25 kilo....

Stemmer. Maris Otter fra TF i 25kg sekker er ikke lenger mye brukt i britiske mikrobryggerier i følge en brygger jeg traff på The Beer Mile i London tidligere i år. Grunnen til dette er selvfølgelig lavere kilopris når man kjøper big bags. Anbefaler forresten alle å få med seg The Beer Mile i London som er hver lørdag formiddag. Kernel Brewery åpner allerede kl 9. Ingenting er som er blodfersk IPA en lørdags morgen...:)
 
Hvis jeg hadde dysleksi og skulle starte et selskap, måtte jeg ansette en person til rettskriving?

Vet ikke om det i dette tilfelle burde vært en ansatt som hjalp med bestillinger for å håndtere den økende mengden, men det høres ut som et typisk vekstproblem.

Har hatt gode erfaringer, spesielt med nye typer humle som ingen andre har, og hvis det har vært tilfeller med noe forsinkelse, har jeg husket at vedkommende har en annen jobb på dagtid, og derfor bestilt i god tid.
 
Ja, det burde du faktisk. Ikke ansette, men leie inn en til å ta seg av den biten på time/oppdragsbasis. Merkelig at noen ikke ser at slikt er åpenbart. Mener du virkelig at du ville sendt ut offisiell kommunikasjon, offentlig, til kunder og leverandører etc., hvis du ikke kan skrive?

Hvis jeg skal levere webutvikling og webdesign, så sier det seg selv at jeg - som er gammel programmerer - må leie inn en annen til å ta seg av designbiten når jeg leverer en pakke. Hvis man skal drive butikk og ikke kan telle, så leier man inn en fagperson til å ta seg av regnskapet (som man jo uansett må hvis man har et AS). Og SELVSAGT - kan man ikke skrive, så leier man inn noen som kan det.
 
Nå finnes det vel eksempler på fantastiske designa sider, uten en eneste feil hvor det er pill råttent bakover i systemet. Så akkurat det trenger ikke være noen indikasjon.
 
Jeg har handlet fra hobbybryggeren 2 ganger med gode erfaringer. Nå var siste gangen for 3 måneder siden, jeg fikk da det jeg skulle få etter 2 dager. Det siste jeg bryr meg om er egentlig skrivefeil eller hvorvidt han driver bedriften hjemme hos ho mor.

Alt det andre negative som blir sagt i tråden kan jeg ikke kommentere da jeg ikke kjenner til fyren eller har noen negative erfaringer med handel fra hobbybryggeren.no
 
Jeg har bestilt varer fra hobbybryggeren.no fire ganger tror jeg. Ble litt skeptisk første gangen da jeg fikk tilsendt feil gjær og manglet en vare, men feilen ble rettet opp rask og seriøst. Bestilt flere ganger etter dette og har bare opplevd god servic. Har veid tilsendt malt og humle, og alt har vært med.

Men pga av noe rufsete rykte velger jeg å gjøre mindre kostbare innkjøp hos hobbybryggeren. Skulle jeg gjort en stor investering av bryggeutstyr tror jeg ville valgt et større firma. Det gjelder uansett større investering tenker jeg.
 
Jeg handler i vei der. Litt rot, men har som regel blitt ryddet opp i raskt. Skulle det bli mye krøll får man ta det med kredittkortselskapet.

Men er jo fritt frem for å handle hvor man vil. Men ofte gode tilbud på frakt. Det synes jeg er positivt.

Men greit å si hvem man er når kritikken blir voldsom.

Sikkert skrivefeil i dette innlegget også. Prøver å skrive på telefonen.
 
Mye drit om hobbybryggern i denne tråden, noen som har bestil malt/humle og gjær som har blitt svindlet? 50 kr i frakt er meget fristende når man bor i Molde....
 
Jeg har bare handlet humle derfra, varene kom etter litt mas, purringer og ettersending av ting som var glemt. Han mangler kanskje et ordresystem for å ha kontroll og struktur. Humla var bra og prisene gode. Jeg tror ikke han går inn for å lure noen, men det mangler kanskje litt ordning og reda?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Oki, prøvd noen av settene som kan anbefales? Skal lage en egenkomponert IPA, men setter 2 brygg samtidig så trenger noe annet også
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp