Jeg refererer bare til the moscow rules punkt 30... http://en.m.wikiversity.org/wiki/Seminar_in_Tradecraft_and_HumInt/Moscow_Rules
Ett forum skal ikke være en gapestokk. Folk har forskjellige erfaringer med alle firmaer.
Det burde nå være en grei sak å få tak i Hobbybryggeren? Han er meget aktiv på facebook gruppen.
Om dere ikke får en løsning på ordrene deres, så er vel forbrukerombudet eller anmeldelse rette veien og gå, ikke Norbrygg sitt forum.
Jeg har vært på andre forum hvor man kan bli bannet for å si noe negativt om noe. Folk har ingen problemer om man kommer med positiv omtale. Da bør det være mulig å komme med negativ omtale, så sant den er saklig. Med aktører som spretter opp i hytt og pine bør man kunne få et svar på om en aktør er seriøs eller ikke. Bare ta en titt på tråden om Katla sin butikk så ser man raskt forskjellen på trådene.
Det er veldig stor forskjell på gapestokk og bekymring fra flere som har veldig dårlig erfaring med en leverandør. Om folk skal nektes å dele erfaringer så kommer forumet til å havne enda lengre ned på merkelige restriksjoner at det fort vil dukke opp et alternativt miljø, noe som egentlig hadde vært trist i et så lite land som dette
Forstår den, greit nok å si at man har dårlige erfaringer med ett firma. Men man trenger IKKE gå i detalj og hetse.
Vet selv hvordan det er å ha voksesmerter i ett firma, og det er ikke alltid like enkelt. Ansettelse av ekstra personell koster masse penger og krever nøye vurdering. Når man i tillegg er dårlig organisert, så blir det hvertfall mye gris i grøten.
...Men man trenger IKKE gå i detalj og hetse.
Vet selv hvordan det er å ha voksesmerter i ett firma, og det er ikke alltid like enkelt. Ansettelse av ekstra personell koster masse penger og krever nøye vurdering. Når man i tillegg er dårlig organisert, så blir det hvertfall mye gris i grøten.
Rutof ba om mail nå fra de som ikke hadde fått fata sine på facebooksiden sin. Så dere som mangler får prøve det.
Da har du vart heldig.Ok, jeg bestilte assosiert utvalg for ca 2000,- nok, og varene kom i dag. Humlen kom i poser som nok er pakket med OBH nordica vacuumpakker, en sekk med malt (hel, 25 kg), 10 kg malt av ymse karakter, merket med type, en pose med tørrgjør og en regulator som jeg registrerte kostet noen hundrelapper mindre enn hos konkurentene.
Det mangler angrerettsskjema, noe eier burde sørge for å få med (også for egen del for å unngå økt returrett tid), og pakkingen bærer preg av at dette er litt 'hjemme' proskekt, og ikke stor butikk med masse standardesker.
Varene kom kjapt, og uten at jeg vet hvordan humle har blitt oppbevart før det kom til meg, er alt som avtalt. Som folk kanskje har fått med seg, så bærer det hele preg av at det er en kar som sysler litt på si med dette, men jeg har ingenting å utsette på prosessen, varene, leveringstid og service.
Overnevnte talere har sikkert rett i at deres varer er borte uten grunn over tid etc etc, men jeg får ikke inntrykk av at dette er useriøst, svindel eller annet negativt, men bærer preg av å være lite 'på si' opplegg.
Bare for å få litt motvekt til det andre
Da har du vart heldig.
Ok, jeg bestilte assosiert utvalg for ca 2000,- nok, og varene kom i dag. Humlen kom i poser som nok er pakket med OBH nordica vacuumpakker, en sekk med malt (hel, 25 kg), 10 kg malt av ymse karakter, merket med type, en pose med tørrgjør og en regulator som jeg registrerte kostet noen hundrelapper mindre enn hos konkurentene.
Det mangler angrerettsskjema, noe eier burde sørge for å få med (også for egen del for å unngå økt returrett tid), og pakkingen bærer preg av at dette er litt 'hjemme' proskekt, og ikke stor butikk med masse standardesker.
Varene kom kjapt, og uten at jeg vet hvordan humle har blitt oppbevart før det kom til meg, er alt som avtalt. Som folk kanskje har fått med seg, så bærer det hele preg av at det er en kar som sysler litt på si med dette, men jeg har ingenting å utsette på prosessen, varene, leveringstid og service.
Overnevnte talere har sikkert rett i at deres varer er borte uten grunn over tid etc etc, men jeg får ikke inntrykk av at dette er useriøst, svindel eller annet negativt, men bærer preg av å være lite 'på si' opplegg.
Bare for å få litt motvekt til det andre