Digitalt termometer

Jeg kjøpte 3 stk. Alle måler likt innenfor 1/10 grad. Jeg kontrollerte mot et termometer av "laboratoriekvalitet" og det lå innenfor en grad. På isvann og kokende vann var det 1-2 grader forskjell. Kan skyldes høyde over havet og lufttrykket. Har dessverre ikke annet å teste mot. Konklusjonen er: løp og kjøp. Eneste er lengden på proben. Pass på å få lang nok.
 
Oi, dæven, de var jo virkelig grisebillige også! Og de funker fremdeles bra?
Gikk under raderen min denne. Funker fortsatt som fjell. Sjekk også under "de sim kjøpte denne, kjøpte også denne" eller hva det nå enn heter. Der finner du også billige ekstrabatterier. Har ikke hatt behov for å skifte på mine termometre ennå, men kjekt å ha.
 
Jeg liker de tynne 1 mm probene godt. Da har du en rustfri ståltråd med tykkelse 1 mm som du kan bøye til (sånn passelig forsiktig) og få inn der det trengs. Ned i kjelen, inn i slanger etc. Det er kun ytterst på tuppen som måler temperatur. Man kan få proben nesten så lang man vil, jeg har et par på ca 1 meter, men jeg finner ikke så mange auksjoner på ebay nå. Denne viser ihvertfall konseptet:

http://www.ebay.com/itm/2M-Wire-Tem...Electrical_Test_Equipment&hash=item5b019aaed2

Så kobler man bare probene til et termometer ala det som har vært linket til over her.
 
Trenger man si noe mer? Thermapen! Skal brukes som referanse til evt. andre i heimen, men Europris-stavene skal i søpla! Akkurat under momsgrensen på 350,-

thermapen (1 of 1).JPG
 
Har prøvd to forskjellige av den typen. Etter en stund viste begge 140-150 grader i steika i ovnen. Det var ledningen som konka ut.
I steika i ovnen? Når det står for "home brew" så spørs det vel om de er laget for å tåle steketemperaturer? Hva hadde du ovnen på?
 
I steika i ovnen? Når det står for "home brew" så spørs det vel om de er laget for å tåle steketemperaturer? Hva hadde du ovnen på?
Jeg steker da ikke kjøttet over 100 grader :). Neida, den sto på 58 til 60 grader C, men det er mulig kabelen ikke tåler å klemmes i døra, men uansett er vel ikke kvaliteten allverdens. Men du har nok rett, lufttemperaturen i ovnen lå vel på 150 gr. Thermapen kjøpte jeg av samme selger som E. Brekke viser til. Og jeg har ikke planer om å putte Thermapen i steikovnen. Har fått nytt kjøkken nettopp og ovn med innebygget termometer. Og gasstopp. Skrytebilde vedlagt.

kjokken.jpg
 
Sist redigert:
Jeg har testet flere med probe. Alle streiker ganske kort tid etter start. Tror jeg har 4 steketermometer som viser alt fra 160- 250 grader i romtemp nå. Derfor gikk jeg på Europris og kjøpte en klassisk termostang. Beste termometret jeg har hatt hittil.
 
Jeg har ikke utført microtester for å se hvor nøyaktig det er. Men jeg har testet det med andre termometer, og sitter igjen med samme resultat. Så jeg har valgt å stole på at det holder ;) Kanskje alle termometerene viser feil, hvem viser da riktig?:D
 
Tilbake
Topp