Digitalt termometer

Duckboot

Norbrygg-medlem
Noen som har tips hvos man kan finne noe slikt?
Jeg testet på gårsdagens brygg et Steketermometer fra Clas Ohlson - Det konket ut, og viste helt feil temp etter en stund.
 
Hvis du vil ha et veldig nøyaktig og hurtig termometer, søk på Thermapen.

Dette termometeret er noe av det beste man kan få til matlaging.
Mange innen ølbrygging som bruker det. 
Pga. den store nøyaktigheten kan man også bruke det til å kalibrere andre termometere, f.eks på en PID.

Anbefalt utsalgspris er ca 5-600 kr.
Man kan få det fra ca 300 kr på ebay.
 
Ørnegård skrev:
jhag skrev:
Kjøpe mitt her:
http://www.ebay.com/itm/111222942724?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Nesten gratis, relativ rask levering. Usikker på kvaliteten enda.

Kjøpte tre slike og tro det eller ei (til den prisen) viste alle 100 ved kok og lik temp (<=0,3 grader avvik mellom dem) ved ulike kontrolltemperaturer. Til alt overmål viste de samme temperatur som et 5000-kroners kalibrert termometer vi fikk lånt!

Bestilte en liten flokk jeg og men hvor raske er de ?
 
Gode svar, men det jeg er på jakt etter er en med probe i enden av en ledning.
Dermed kan jeg slenge proben oppi vørteren/mesken, og ha kontroll på temperaturen hele veien.
 
Steiketermometer er ikkje så glade i vann / vørteren. Kjem det inn at med kabelen fjusker dei.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
 
Spar deg for tid og frustrasjon, kjøpt deg et kvalitets termometer fra starten av. Jeg garanterer deg at om du kjøper noe billig greier kommer du til å sitte der og lurer på om den måler riktig temperatur eller ikke.

Husk også at en temperaturmåler ikke mer nøyaktig enn sensoren. K-type har en unøyaktighet på omtrent pluss/minus 0.5 C innenfor ølbryggingstemperaturer.

Jeg har testet rundt 10-20 sensorer fra ebay, og det er stor forskjell på de. Noen er nøyaktige, andre ikke.

Edit; trykket akkurat på linken over der og jaggu fant jeg ikke en gammel kjenning. Anbefales ikke.
 
Duckboot skrev:
Fillip Espeland skrev:

Dette så veldig interessant ut.
Lurer på om jeg skal bestille noe slikt. Kanskje flere.
Montro om jeg kan hekte slike prober på en tellstick-kompatibel device.

Venter på en lignende løsning i posten, bortsett fra at det var en annen type displayenhet. Kan rapportere hvordan det funker.
 
Jeg har dette. Det er hvertfall jeg fornøyd med, selv om jeg ikke skjønner helt hva som skjer når jeg kobler til begge sensorene på en gang. Dette bruker K-type sensorer og de som følger med er ikke av beste sort, men det er raskt og presist. Sensorene kan også erstattes med bedre utgaver som du kan kjøpe på ebay, f.eks. Varianter som passer i thermowell. http://m.clasohlson.com/no/Termometer/36-2828

EDIT: Så må jeg nevne at det termometeret som bryggselv selger også er veldig bra og har i tillegg alarmfunksjon. Det er praktisk når du skal varme opp meskevann eller gjerne vil ha beskjed et par grader før kok. Du får kjøpt også det for rundt 300 på ebay. Det er tyskprodusert og merka med alle slags DIN-standarder.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp