1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Digitalt termometer

En tråd i 'Utstyr' startet av Duckboot, 22 Jan 2014.

1. FrankD

FrankD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg kjøpte 3 stk. Alle måler likt innenfor 1/10 grad. Jeg kontrollerte mot et termometer av "laboratoriekvalitet" og det lå innenfor en grad. På isvann og kokende vann var det 1-2 grader forskjell. Kan skyldes høyde over havet og lufttrykket. Har dessverre ikke annet å teste mot. Konklusjonen er: løp og kjøp. Eneste er lengden på proben. Pass på å få lang nok.

2. TorsteinO

TorsteinO
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Smeller til med fem :)

3. Ørnegård

Ørnegård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gikk under raderen min denne. Funker fortsatt som fjell. Sjekk også under "de sim kjøpte denne, kjøpte også denne" eller hva det nå enn heter. Der finner du også billige ekstrabatterier. Har ikke hatt behov for å skifte på mine termometre ennå, men kjekt å ha.

TorsteinO liker dette.
  4. Ivar E

Ivar E
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg liker de tynne 1 mm probene godt. Da har du en rustfri ståltråd med tykkelse 1 mm som du kan bøye til (sånn passelig forsiktig) og få inn der det trengs. Ned i kjelen, inn i slanger etc. Det er kun ytterst på tuppen som måler temperatur. Man kan få proben nesten så lang man vil, jeg har et par på ca 1 meter, men jeg finner ikke så mange auksjoner på ebay nå. Denne viser ihvertfall konseptet:

http://www.ebay.com/itm/2M-Wire-Tem...Electrical_Test_Equipment&hash=item5b019aaed2

Så kobler man bare probene til et termometer ala det som har vært linket til over her.

5. TrulSand

TrulSand
    Expand Collapse
    Registrert bruker

6. Hans Einar

Hans Einar
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ville gått for noe med forseglet probe.

TrulSand liker dette.
  7. Rolv Bruun

Rolv Bruun
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Trenger man si noe mer? Thermapen! Skal brukes som referanse til evt. andre i heimen, men Europris-stavene skal i søpla! Akkurat under momsgrensen på 350,-

thermapen (1 of 1).JPG

Ole Mørkved liker dette.
  8. Rolv Bruun

Rolv Bruun
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har prøvd to forskjellige av den typen. Etter en stund viste begge 140-150 grader i steika i ovnen. Det var ledningen som konka ut.

TrulSand liker dette.
  9. TorsteinO

TorsteinO
    Expand Collapse
    Registrert bruker

I steika i ovnen? Når det står for "home brew" så spørs det vel om de er laget for å tåle steketemperaturer? Hva hadde du ovnen på?

10. Bob Voith

Bob Voith
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bak på min Thermapen står det nederst "Do not leave in oven, fridge or freezer" ....

11. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hvor kjøpte du denne fra?

12. Rolv Bruun

Rolv Bruun
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg steker da ikke kjøttet over 100 grader :). Neida, den sto på 58 til 60 grader C, men det er mulig kabelen ikke tåler å klemmes i døra, men uansett er vel ikke kvaliteten allverdens. Men du har nok rett, lufttemperaturen i ovnen lå vel på 150 gr. Thermapen kjøpte jeg av samme selger som E. Brekke viser til. Og jeg har ikke planer om å putte Thermapen i steikovnen. Har fått nytt kjøkken nettopp og ovn med innebygget termometer. Og gasstopp. Skrytebilde vedlagt.

kjokken.jpg

#53 Rolv Bruun, 24 Mar 2015
    Sist redigert: 24 Mar 2015
    TorsteinO liker dette.
  13. Skrokkus

Skrokkus
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg har testet flere med probe. Alle streiker ganske kort tid etter start. Tror jeg har 4 steketermometer som viser alt fra 160- 250 grader i romtemp nå. Derfor gikk jeg på Europris og kjøpte en klassisk termostang. Beste termometret jeg har hatt hittil.

14. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Viser det riktig? Jeg har prøvd to slike fra europris som begge viste feil.

15. Skrokkus

Skrokkus
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg har ikke utført microtester for å se hvor nøyaktig det er. Men jeg har testet det med andre termometer, og sitter igjen med samme resultat. Så jeg har valgt å stole på at det holder ;) Kanskje alle termometerene viser feil, hvem viser da riktig?:D

Del denne siden