Temperatur ved karbonering

Men hvordan skal man oppbevare alle flaskene etter karbonering er ferdig. Mørkt og kaldt javel, tar jo plass hvis man har f.eks 150 flasker som skal settes mørkt og kaldt. Sukk Luksusproblem.. :)
 
Jeg har et kjøleskap på 180cm som jeg har øl i. Men våger ikke fylle det opp. Må bytte ut glassplatene med noe som tåler vekten bedre... :)
 
Jeg har et kjøleskap på 180cm som jeg har øl i. Men våger ikke fylle det opp. Må bytte ut glassplatene med noe som tåler vekten bedre... :)
Si fra når du har funnet en god løsning, har 3 kjøleskap jeg gjerne skulle byttet alle glassplatene i... blir nervøs av å se hvordan platene buler litt nedover av all vekten :eek:
 
Har fått et tips om slike plater man bruker hvis man skal lage ny kasse på tilhengere. De selger det på byggmakker o.l.
 
Er også skeptisk til treverk (når tidens tann får jobbe på dem). Ideelt sett skulle jeg hatt noe av metall som var perforert så jeg fikk bedre sirkulasjon og.
 
Hvis man har noe lakk og en pensel liggende så funker sikkert det. Metallplater er jo best men litt hassle å få tak i.

Ellers kan man kanskje dra på dynga med noen mål og se hvis noen har satt igjen noen kjøleskap med metallrister til hyller.
 
Finnes det ingen videregående skoler med mekanisk avd. rundt omkring som gladelig ville tatt på seg et sånt oppdrag for en rimelig penge?
Det fantes før, vet jeg...
 
Mulig du finner en komfyr med stekeplater eller rist i riktig størrelse
Har vært innom den tanken, men det er det å skaffe 10-12 stk av dem...

Viraverk sitt forslag er kanskje ikke så dumt... har vurdert en blikkenslager, men frykter prisen blir litt uspiselig.
 
Jeg tror ikke dette vil tåle vekten.

Jeg har 2mm for å skrapesikre døren mot hundeklør, og det er ganske fleksibelt selv om det er små plater.

Edit. Nå så jeg at det finnes 6mm og. Det bør vel være en god del stivere.
 
Ja. Det blir det. Magefølelsen min sier at det ikke vil tåle. Men nå er ikke jeg noen ingeniør som vet hvor mye stivere ei slik plate blir hvis man tredobler tykkelsen.

Det letteste og teiteste er kanskje å droppe innom BT en gang det er lite folk der.. Sette opp ei sånn plate mellom noe og så finne noe tungt i butikken og sette oppå. Avslutt med å handle ei lyspære.
 
Tilbake
Topp