beer brew 60 brenner fast under koking

Om du opplever det samme igjen så ville jeg bare latt den stå noen timer i varmt vann iblandet litt PBW. Da løsner du skiten, og du slipper å stå og skrubbe deg i hjel :)
 
Du må rengjøre bunnen ordentelig etter mesking, og særlig hvis du har brukt elementet. Om du bare skyller, ligger det igjen et belegg som nok blir særs utrivelig etter en time med full effekt. Og du hadde vel 90 minutter nå?
 
Det holder å skrubbe med en børste. Jeg har en gammel slitt neglebørste som er bryggebørsten min. Trenger jeg reingjøringsmiddel, bruker jeg stort sett krystallsoda, forresten.
 
Billig maskin oppvaske pulver uten glansemiddel gjør en like go jobb..
+1 på den. Bruker også oppvaskepulver til å gjøre rent etter bryggedagen. Lar det stå i bløt over natten.

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Har et tips... Bruker du 100% effekt eller mer (om mulig), så er det ofte slik at ting brenner seg fort på bånn.
Det er som om kjerringa lager risgrøt eller annen god melkerett - kjører komfyren på max, og ikke rører godt nok i bånn. Da brenner ting seg fort.
Sett den på 75-80% effekt, så tar det litt lengere tid, men godsakene pleier ikke å brenne seg fast i bånn heller... ;-) Det har jeg gjort de 4-6 siste gangene med god effekt.
 
Tilbake
Topp