Øl på boks

Hadde noen ægir på boks og disse hadde ikke bunnfall som jeg kunne se. Tror det var session ipa eller noe.

Men liker ægir sine bokser hvor en drar av hele toppen. Eller kanskje jeg er lett å blende med bling bling boks :)

Btw så liker jeg størrelse også 0,33.

Easybrew
 
Evan Lewis på Ægir har flere ganger svart på spørsmålet om filtrering, seinest i en FBdiskusjon: "Sidan 2012 har vi sentrifugert ølet vårt som endrar ikkje smaken men fjerner tyngre partiklar som humle- og gjærrester. Snart installere vi ein heilt ny sentrifuge og målet er null bunnfall. Uansett er det veldig lite i desse boksene, sjølvsagt er Witbier eit unntak og er med sedimenta."
 
På Nøgne Ø filtrerer vi ikke ølet, hverken på boks eller flaske. Vi har imidlertid gjort endringer i måten vi brygger/tapper på, så mengden av bunnfall er betydelig redusert både på flaske og boks. Dette for å gi brukerne en bedre smaksopplevelse. Dette har etter vår mening ikke gått ut over kvaliteten på ølet. Snarere tvert i mot. Alle våre øl på boks leveres forøvrig også på flaske, så valget er fritt (bortsett fra at dagligvarekjedene styrer dette selv....). Gulating har imidlertid som oftest alle alternativene.
 
Tilbake
Topp