Publikums Favoritt 2017, 21 Januar

kruud

Norbrygg-medlem
2017 Publikums favoritt_Facebook_815x3153.jpg

Publikums favoritt er en konkurranse der publikum kårer sin favoritt blant ølene som serveres på arrangementet. Alle som er med på arrangementet kan avgi stemme til sine favorittøl. Hjemmebryggere som vil delta med sine øl, har selv ansvaret for å servere ølene sine. Hva du legger vekt på når du avgir stemme er helt opp til deg selv (smak, typeriktighet, fin stand, god historie, hyggelig brygger eller noe annet).

Dette er Norges største hjemmebryggertreff, og vi regner med at salen blir full også i år. Det betyr i så fall over 100 øl som deltar og 1000 personer som kommer.
I tillegg blir det en standkonkurranse. En jury kårer den beste/kuleste/triveligste standen.

Billetter
Prisen er 275kr for medlem (inkludert 25 kr i gebyr til Hoopla) og 480kr for ikke-medlem (inkludert 30 kr i gebyr).

For å kjøpe medlemsbillett må du har gyldig medlemskap i Norbrygg den dagen arrangementet er. De fleste har norbryggmedlemskap som går ut ved nyttår og må betale kontingenten for 2017 i tide til at betalinga blir registrert. Har du spørsmål om kontingent, kontakt medlem@norbrygg.no.

Deltagere som stiller ut øl
Deltagere som skal stille ut øl må ha med minst 19 liter av hvert øl. Dette er for at mange nok skal få mulighet til å smake på ølet ditt. Du kan selvfølgelig ta med mer enn 19 liter, og om du bruker fat, flasker, cask eller noe annet er opp til deg. 30+liter anbefales. Det gis gratisbillett til bryggeren/bryggerne samt til én gjest per brygg. (F eks så vil én brygger som stiller med ett brygg få én gratisbillett til seg selv og én til gjest. Er det to bryggere som sammen stiller med ett brygg så får begge bryggere og én gjest en gratisbillett hver. Bryggere som stiller med flere brygg har kun krav til én gratisbillett til seg selv. Altså, hvis en brygger stiller med tre brygg, så vil han få én billett til seg selv og tre billetter til gjestene sine.)

Du må selv ha med serveringsutstyr og andre ting du trenger. Du er ansvarlig for at ølet er klart til servering senest 17:00 på arrangementet.

Påmelding for bryggere åpner rundt 20. november. (link)

Annen informasjon
Det er 18 års aldersgrense på arrangementet. Unntatt øl som deltar i konkurransen er medbrakt alkohol ikke tillatt. Kommersielt framstilt alkohol er ikke tillatt i lokalet. Personer som er åpenbart påvirket av alkohol har ikke adgang.

Gjør ditt for at arrangementet blir et hyggelig hjemmebryggertreff, med fokus på kvalitet og ikke mengde.
 
Sist redigert:
Beklager at det drøyer litt med påmeldingsskjema for bryggerne. Det kommer. Nytt av året er en lavalkohol-kategori. så det er bare å brygge smått. :)
 
Påmelding for bryggelag - blir det individuell påmelding med merking av bryggelaget som i fjor? Eller samlet?
 
Individuell påmelding per brygger. Nøyaktig hvordan vi ordner det slik at bryggerlaug står ved siden av hverandre vet jeg ikke enda, men vi får det til. Siste finpuss på påmeldingssystemet skjer akkurat nå :)
 
Sist redigert:
Hvordan skal vi angi hvem som har brygget de enkelte bryggene?
Dere må nok melde et nytt Bryggeri/bryggere for øl brygget med forskjellige bryggere. Forsøk så langt det er mulig å skrive inn samme bryggerlaug. Da skal nok vi klare å sortere slik at dere blir stående ved siden av hverandre.
 
Jeg gjorde følgende:

Bryggerlaug:
Nordmark Garasjebryggeri
Deltatt før:
Nordmark Garasjebryggeri har deltatt før.
Kontaktperson:
Mats Øksne
Bryggere:
Mats Øksne, Morten Mølster, Joakim Kalvåg, Steffen Øksne

Under her registrerte jeg de to ølene vi stiller med, hver for seg.
Bør vel fungere det?
 
Det er slik at man kan med to bryggere + en gjest per brygg. Hvordan registrerer man gjesten?
 
@kruud : Registrerte et par brygg i går, men litt treg pc medførte et dobbeltklikk på registrering, så nå er det tre brygg i stedet for to. Og sletteknappen, hvor er den? :)

Får kun redigert (men ikke lagret med tomt navn)...
 
@kruud : Registrerte et par brygg i går, men litt treg pc medførte et dobbeltklikk på registrering, så nå er det tre brygg i stedet for to. Og sletteknappen, hvor er den? :)

Får kun redigert (men ikke lagret med tomt navn)...
Fikk du ikke en slik e-post med link til der slikt er mulig?
 
Joda, og det er den jeg brukte for å registrere brygg etter jeg meldte meg på tidligere. Men når du først har lagt til et brygg får du ikke fjernet det, kun editert navn og øvrige detaljer. Savner en sletteknapp eller noe sånt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Prøvde en fellesregistrering av bryggelag før vi fant ut at vi skulle ta påmelding hver for oss, så der er det flere brygg som skal slettes. Har lagt dem blanke.
(Alle felt tomme untatt navn, som inneholder et mellomrom).
 
Tilbake
Topp