Paulaner clone?

Den ser ganske lik ut som den paulaner-kopien som ligger ute på NB forumet. Men de har gjort om forumet så google-linkene funker dårlig..

Uansett så er den forskjellen jeg ser fra husk at du kan bytte ut pale med hvete, og evt bruke pale mengden som pils, og pils mengden som hvete.

Og som edit. De temperaturstegene i mesken er viktige. Min erfaring etter å ha brygget NB oppskriften noen ganger er at jeg savner noe fylde i munnfølelsen.
 
Sist redigert:
Jeg kjørte trailer på kontinentet på 80 og 90 tallet og husker jeg var veldig skeptisk til weisbeer, kjøpte du en hefferweise så fikk du ett glass som bardama skenka oppi ca halvparten, var bra karbonert kan du si, så når du hadde drukket litt over halvprten kom hun tilbake og "rista" eller shaka på flaska og så helte resten i glasset. er det sånn det skal være med weise? bunnfall skal med?
 
Tja, ølet smaker jo godt uten bunnfallet også. Tror ikke det er så stor forskjell egentlig, mest tradisjon kanskje?
 
Enkelte lagrer weisbeer på Keg opp-ned. Når det går i 'produksjon' settes fatet riktig veg og gjæren kommer i suspensjon igjen.
 
Tilbake
Topp