Øl fra butikk/vinmonopol med feil

IMG_4049.JPG

Ink & Dagger fra Amundsen. Oksidert som fy. Synd. Hørte fra Gahr at denne skulle være klasse.

Best før: 06.02.2018
Batch #: AB014
 
Måtte kjøpe denne selv om det var #014
Oksidert
8078942a10ece798629fad3ca185d510.jpg
 
Hmm.... kjøpte en Ink&Dagger uten å lese denne tråden. Stikker ned i kjelleren og sjekker batchnr.

Edit:
Darn! #014... oh well. Får ta det som et lite usmakkurs.
 
Sist redigert:
Jeg drakk også en Ink & Dagger i helgen, og reagerte på den brun-lilla fargen. Men den smakte ikke vondt. Så hvis denne er oksidert, har jeg nok noe å glede meg til noe jeg får tak i en som ikke er det!
 
Hadde enda et kraftig overkarbonert øl ifra Grim og Gryt i helgen.
Denne gangen med 6060, smakte beiskt.
Kjøpt på vinmonopolet 24.02.2017

Dei 4-5 ølene eg har drukket så langt fra bryggeriet, har alle vært en skuffelse desverre.
IMG_3553.JPG
 
Grim&Gryt
Den nye oljen
Karboneringsfest

Kan sjekke flaska senere for batchnr og slikt.
Likte smaken da

grimgryt.jpeg
 
Sist redigert:
Hadde ikke smakt denne, og det har jeg fremdeles ikke...
Infisert. Helte den ut
Veldig skjeldent jeg får noe jeg ikke liker fra NØ, og jeg kan ikke huske sist jeg fikk en med usmak.
Denne gav jeg 1 på untappd
Det tok ikke lang tid før NØ skrev en melding og ville gjøre det godt. Jeg beskrev min vurdering av feil og at den trolig hadde stått lyst og varmt, samt at den bare var dager unna utløpsdato. De stod på sitt, så nå får jeg endelig smakt denne allikevel.
Takket dem ærbødigst.
Føler meg som en gull-kunde, og vil behandle dem som gull-leverandør
 
Veldig skjeldent jeg får noe jeg ikke liker fra NØ, og jeg kan ikke huske sist jeg fikk en med usmak.
Denne gav jeg 1 på untappd
Det tok ikke lang tid før NØ skrev en melding og ville gjøre det godt. Jeg beskrev min vurdering av feil og at den trolig hadde stått lyst og varmt, samt at den bare var dager unna utløpsdato. De stod på sitt, så nå får jeg endelig smakt denne allikevel.
Takket dem ærbødigst.
Føler meg som en gull-kunde, og vil behandle dem som gull-leverandør

Skrev de til deg på untappd?
 
Bra av Nøgne Ø. Jeg har også opplevd at Kinn har tatt kontakt etter dårlig rating og kommentar om infeksjon på Untappd. Den gangen var det et serveringssted som hadde gjort noe feil (feilmerket et øl, mener jeg å huske).

Jeg har aldri opplevd at bryggeriene som stadig vekk leverer dårlig øl tar kontakt. Kan hende det blir for mye jobb om de skal kontakte alle som smaker ølet deres...
 
Jeg har dessverre nesten helt sluttet å kjøpe øl fra nye norske bryggerier jeg ikke har hørt om før, og det dukker opp et par nye navn omtrent hver gang jeg kikker gjennom en velassortert butikk eller polhyllene. Det selges mye middelmådig hjemmebrygg til premium pris for tiden..
 
Det var åpenbart ikke samme batch... :)

7H0zUO6.jpg


Denne drakk jeg vel for to helger siden så den var vel kanskje 1 måned gammel?

Kjøpte den på polet på Aker Brygge og den sto i kjøleskapet... Men det sto nå også et par brett med Ink&Dagger bokser og diverse andre IPA'er ved siden av kjøleskapet i rom temperatur!?
40.gif


På kjølerommet (sval?) var det fullt av stouter og belgiske øl som holder seg betydelig bedre i romtemperatur enn IPA'er...
102.gif


Merkelig prioritering for å si det mildt.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp