Jeg har diskutert med flere ansatte på Polet utfordringen med Polets tilbakemeldingsrutine. Jeg mener Polet tar dårlig øl seriøst, men prosessen med å ta en halvfull boks fra mitt hjem og til et Polutsalg er så lang og tungvint at jeg svært sjeldent gidder. Dette er et stort problem både for kunden og for Polet.
Mitt forslag er todelt.
1. Den ellers så flotte Pol-appen burde hatt tilbakemeldingsmulighet
2. Dersom du har meldt en øl i appen, burde det holde med tom boks (fra riktig lot) for å få refusjon.
Jeg sendte akkurat denne til kundesenter@vinmonopolet.no
"Hei! Jeg er glad i øl, som mange andre. Innimellom får man et øl som det er noe feil med, hvis det er noe feil med et øl så ligger feilen som oftest hos bryggeriet.
Kan dere implementere en tilbakemeldingsfunksjon i appen deres? Livet er for kort til å drikke dårlig øl "
Oppfordrer flere til å gjøre det samme så vi kan heve standarden hos microbryggerier.
Et annet problem er jo når feilen ikke ligger hos bryggeriet, som f.eks. når man kjøper en Stone IPA brygget i Berlin og den smaker av daff vørter og gammal humle, så ligger jo feilen hos leverandør og/eller vinmonopolet som i værste fall lagrer ølen i romtemperatur i månedsvis før den blir solgt.
Det er nok av mikrobryggerier som lager middelmådige produkter, men det er også mange som lager meget bra øl. Jeg synes det ofte er den ganske useriøse håndteringen av ølen som leverandør og vinmonopolet/butikkutsalg står for som gjør det uinteressant for mange (som meg) å bruke penger på noe man så og si kan garantere 100% at ikke er i nærheten av å være ferskt, og i tilnærmet lik stand som da den forlot bryggeriet.
Det blir omtrent som å kjøpe kjøtt, fisk eller melk som har stått i romtemperatur i butikken...
Ufiltrert og upasteurisert øl er ferskvare og burde behandles deretter. Det må stå kaldt!
Joda. Men da kan man jo sende en mail som forteller det
Og likevel går produktet rett ut på marknaden, tilsynelatande utan særleg internkontroll. Det oppsummerar diverre store delar av dei norske mikrobryggeria i dag. Medan dei rørar i mesken, pøsar ut produkt og drit i kundane sine, så står dei der og slår seg på brystet medan dei trur dei er betre enn bryggarane til både Hansa og Ringnes til saman.
Sjølv har eg hatt desidert mest problem med Haandbryggeriet, som stadig har skumma over.
Og likevel går produktet rett ut på marknaden, tilsynelatande utan særleg internkontroll. Det oppsummerar diverre store delar av dei norske mikrobryggeria i dag. Medan dei rørar i mesken, pøsar ut produkt og drit i kundane sine, så står dei der og slår seg på brystet medan dei trur dei er betre enn bryggarane til både Hansa og Ringnes til saman.
Representanten fra Amundsen ba hverfall om tilbakemelding om en fikk noe som ikke var bra. Å gå til polet resulterer kanskje i at man får igjen pengene sine, men er vi sikre på at polet sender tilbakemeldingene videre? Følgende er sistat fra epost jeg mottok fra Amundsen:
"I hope that if there are people out there that gets the odd bad can that they will be as good as you and send me a mail so I have the opportunity to make up for it."
Det var en periode der de ansatte på polet på Manglerud tenkte og nei der er han igjen. Har levert mange øl i div. Pol det første jeg gjør er å smake/lukter før jeg hiver kork. Når det gjelder boks ber jeg enten kona holde den hele veien til polet mens jeg kjører dagen etter. Eller setter den i koppholder i bilen. Etter å ha fått tilbake et nytt øl eller pengene sender jeg mail til bryggeriet og forklarer feil. Hender jeg får igjen flasker osv. I posten
Bare be han ta et lite sup, og spør om han kan identifisere usmakene.Morsomt å se hva onkel blå hadde sagt om en ble stoppet i bilen med en åpen boks med øl i koppholderen [emoji12]
Si at den smakte kriminelt dårlig, og skulle tas med til arresten.Bare be han ta et lite sup, og spør om han kan identifisere usmakene.