1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Øl fra butikk/vinmonopol med feil

En tråd i 'Øltyper og øl generelt' startet av msevland, 13 Des 2016.

1. Hannaas

Hannaas
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kjøpte en flaske av samme batch i fjor sommer, og den var gusher allerede da. Skrev en melding til bryggeriet på facebook, og fikk hyggelig svar og plaster på såret i posten. God service!

2. Holbzz

Holbzz
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kjøpte en flaske Nøisom Bonfire Blonde.

Virkelig ikke godt, da en ektremt sterk gressmak kamuflerte mesteparten av smaksbildet.
    Litt gress er OK til nøds, men dette var faktisk sterkere enn den gangen jeg glemte å sile en DrøyPA.

Forøvrig har jeg aldri smakt noe virkelig godt øl fra Nøisom før, så blir lenge til neste gang.

3. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

Jeg må innrømme at jeg også sliter med å finne godt øl fra Nøisom....

Holbzz og Marius K. liker dette.
  4. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Samme her, men også nøgne ø skuffer meg igjen og igjen. Kinn, derimot, klarer å imponere meg hver eneste gang, med unntak av årets tomasmesse, som jeg tror burde fått ganske mye lengre tid i kjelleren. Den slags erfaringer gjør jo noe med innkjøpsrutinene.

5. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg syntes Wit-APA'en deres var veldig god. Ga inspirasjon til sommerølet mitt. Veldig hyggelig fyr i andre enden av epostadressen ialefall. Men smakte Birdie num-bum eller hva den heter, og den var vel greit nok brygget, men så mye simcoe... Kattesand/piss hele veien.

Fystro BryggeCompagnie liker dette.
  6. Mats Ø.

Mats Ø.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er litt av grunnen til at jeg holder meg unna simcoe-øl generelt. Er vilt sensitiv for kattepiss-aromaen! :/

7. Daggis

Daggis
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Granny's Porter fra Nøisom. Helt død, fikk ikke skum på toppen på tross av å ha endevendt flaska. I tillegg våt papp. Nøisom har fått en noe gretten epost.

8. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Ink & Dagger fra Amundsen, kjøpt på Polet, best før 13. mars 2018. Smaker bra, men ser litt "lilla" ut på fargen, tyder på at oksygeneringsproblemene fremdeles er tilstede.

9. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Pleier Haand å svare? Jeg fikk en ræva Humlesus for en tid siden og skrev til de, kanskje litt for utfyllende med hvordan den var og grunnen til at jeg mente den var oksidert, men ikke fått noe svar. This calls for barnslig boikott.

10. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har samme erfaring med 7Fjell. Dust å ikke svare. Blir provosert av det og støtter barnslig boikott. Har og sluttet å kjøpe Humlekanon grunnet fire gushere på rad og ingen respons.

11. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg følte jeg bare prøvde å hjelpe. I stedenfor for noe som "denne smakte ræva". Men jeg la ikke ved batchnummer for å se hvor seriøst de tok det. Forventet egentlig en mail tilbake med spørsmål om hvilken batch. Men nå kjøper jeg ikke Humlesus, eller noe derfra mer.

12. Jørn Hammerud

Jørn Hammerud
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Blir ikke dette litt strengt? Hvor lenge er "for en tid siden"? Jeg antar at bryggerier av en gitt størrelse får en del henvendelser, og å gå for en totalboikott basert på ett dårlig øl, er i mine øyne noe strengt. Men så er jeg også vant til å drikke mye drit (mitt eget). :( (altså øl, ikke bokstavelig ment. Man er da skikkelig.)

13. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Minst tre uker siden. Ja det er strengt. Jeg kommer til å kjøpe de igjen, en gang i fremtiden, men det er nå sånn jeg bruker min forbrukermakt. Alltid kjøpt Humlesus, alltid vært en safe bet. Men når du føler du prøver å hjelpe og blir møtt med stillhet så bruker jeg de pengene som kunne gått til en Humlesus på noe annet enn så lenge.

14. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ikke ta fra oss muligheten til å være streng på internettet en fredag kveld. Er tøffel resten av uken.

Øllevill, Staro, Jørgen BS og 4 andre liker dette.
  15. Jørn Hammerud

Jørn Hammerud
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hehe. Kjenner meg igjen. :)
    Og ja, @Miguel, ser den. Forbrukermakten skal man bruke. God fredag og påske. :)

1Morten liker dette.
  16. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Men, strengt? Det finnes så mye godt øl, hvorfor bruke penger på øl man har dårlige erfaringer med? Jeg gidder ikke engang skrive til bryggeriene, jeg går rett i boikott, ihvertfall når summen av dårlige øl >1.

17. Jørn Hammerud

Jørn Hammerud
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Å boikotte et ellers godt øl fra et av de 4 store basert på ett dårlig øl, mener jeg er strengt. Men hver sin mening.

18. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

Det er ikke 'en av mange øl' som er problemet, men følelsen av ikke å bli hørt når man forsøker å hjelpe

19. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

Her er min dialog med Vinmonopolet rundt retur av øl
    http://sevland.no/Div/Vinmonopolet.txt
    Etter dette ringte de meg uoppfordret og vi hadde en god samtale som ikke resulterte i endring.
    Hovedproblemet slik jeg ser det, er at de har fantastiske rutiner for døde (sprit) og sakte modnede (vin) produkter. De har ingen prosess eller tanke rundt ferskvare (øl).

20. Jørn Hammerud

Jørn Hammerud
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Enig i det, absolutt. Og jeg vet lite om responstiden deres fra andre brukere, men sitter med et inntrykk av at Haandbryggeriet er en redelig gjeng som svarer, om det så tar noen uker. Hm. Ja, det er kanskje litt i tregeste laget.

Del denne siden