Øl fra butikk/vinmonopol med feil

7 Fjell Gamlehaugen Old Ale, batch 64. Kjøpt på Bergen Storsenter i går. Gusher.
Kjøpte en flaske av samme batch i fjor sommer, og den var gusher allerede da. Skrev en melding til bryggeriet på facebook, og fikk hyggelig svar og plaster på såret i posten. God service!
 
Kjøpte en flaske Nøisom Bonfire Blonde.

Virkelig ikke godt, da en ektremt sterk gressmak kamuflerte mesteparten av smaksbildet.
Litt gress er OK til nøds, men dette var faktisk sterkere enn den gangen jeg glemte å sile en DrøyPA.

Forøvrig har jeg aldri smakt noe virkelig godt øl fra Nøisom før, så blir lenge til neste gang.
 
Jeg må innrømme at jeg også sliter med å finne godt øl fra Nøisom....
Samme her, men også nøgne ø skuffer meg igjen og igjen. Kinn, derimot, klarer å imponere meg hver eneste gang, med unntak av årets tomasmesse, som jeg tror burde fått ganske mye lengre tid i kjelleren. Den slags erfaringer gjør jo noe med innkjøpsrutinene.
 
Jeg må innrømme at jeg også sliter med å finne godt øl fra Nøisom....

Jeg syntes Wit-APA'en deres var veldig god. Ga inspirasjon til sommerølet mitt. Veldig hyggelig fyr i andre enden av epostadressen ialefall. Men smakte Birdie num-bum eller hva den heter, og den var vel greit nok brygget, men så mye simcoe... Kattesand/piss hele veien.
 
Jeg syntes Wit-APA'en deres var veldig god. Ga inspirasjon til sommerølet mitt. Veldig hyggelig fyr i andre enden av epostadressen ialefall. Men smakte Birdie num-bum eller hva den heter, og den var vel greit nok brygget, men så mye simcoe... Kattesand/piss hele veien.
Det er litt av grunnen til at jeg holder meg unna simcoe-øl generelt. Er vilt sensitiv for kattepiss-aromaen! :/
 
Ink & Dagger fra Amundsen, kjøpt på Polet, best før 13. mars 2018. Smaker bra, men ser litt "lilla" ut på fargen, tyder på at oksygeneringsproblemene fremdeles er tilstede.
 
Pleier Haand å svare? Jeg fikk en ræva Humlesus for en tid siden og skrev til de, kanskje litt for utfyllende med hvordan den var og grunnen til at jeg mente den var oksidert, men ikke fått noe svar. This calls for barnslig boikott.
 
Pleier Haand å svare? Jeg fikk en ræva Humlesus for en tid siden og skrev til de, kanskje litt for utfyllende med hvordan den var og grunnen til at jeg mente den var oksidert, men ikke fått noe svar. This calls for barnslig boikott.

Har samme erfaring med 7Fjell. Dust å ikke svare. Blir provosert av det og støtter barnslig boikott. Har og sluttet å kjøpe Humlekanon grunnet fire gushere på rad og ingen respons.
 
Har samme erfaring med 7Fjell. Dust å ikke svare. Blir provosert av det og støtter barnslig boikott. Har og sluttet å kjøpe Humlekanon grunnet fire gushere på rad og ingen respons.

Jeg følte jeg bare prøvde å hjelpe. I stedenfor for noe som "denne smakte ræva". Men jeg la ikke ved batchnummer for å se hvor seriøst de tok det. Forventet egentlig en mail tilbake med spørsmål om hvilken batch. Men nå kjøper jeg ikke Humlesus, eller noe derfra mer.
 
Pleier Haand å svare? Jeg fikk en ræva Humlesus for en tid siden og skrev til de, kanskje litt for utfyllende med hvordan den var og grunnen til at jeg mente den var oksidert, men ikke fått noe svar. This calls for barnslig boikott.

Blir ikke dette litt strengt? Hvor lenge er "for en tid siden"? Jeg antar at bryggerier av en gitt størrelse får en del henvendelser, og å gå for en totalboikott basert på ett dårlig øl, er i mine øyne noe strengt. Men så er jeg også vant til å drikke mye drit (mitt eget). :( (altså øl, ikke bokstavelig ment. Man er da skikkelig.)
 
Blir ikke dette litt strengt? Hvor lenge er "for en tid siden"? Jeg antar at bryggerier av en gitt størrelse får en del henvendelser, og å gå for en totalboikott basert på ett dårlig øl, er i mine øyne noe strengt. Men så er jeg også vant til å drikke mye drit (mitt eget). :( (altså øl, ikke bokstavelig ment. Man er da skikkelig.)

Minst tre uker siden. Ja det er strengt. Jeg kommer til å kjøpe de igjen, en gang i fremtiden, men det er nå sånn jeg bruker min forbrukermakt. Alltid kjøpt Humlesus, alltid vært en safe bet. Men når du føler du prøver å hjelpe og blir møtt med stillhet så bruker jeg de pengene som kunne gått til en Humlesus på noe annet enn så lenge.
 
Blir ikke dette litt strengt? Hvor lenge er "for en tid siden"? Jeg antar at bryggerier av en gitt størrelse får en del henvendelser, og å gå for en totalboikott basert på ett dårlig øl, er i mine øyne noe strengt. Men så er jeg også vant til å drikke mye drit (mitt eget). :( (altså øl, ikke bokstavelig ment. Man er da skikkelig.)

Ikke ta fra oss muligheten til å være streng på internettet en fredag kveld. Er tøffel resten av uken.
 
Minst tre uker siden. Ja det er strengt. Jeg kommer til å kjøpe de igjen, en gang i fremtiden, men det er nå sånn jeg bruker min forbrukermakt. Alltid kjøpt Humlesus, alltid vært en safe bet. Men når du føler du prøver å hjelpe og blir møtt med stillhet så bruker jeg de pengene som kunne gått til en Humlesus på noe annet enn så lenge.
Men, strengt? Det finnes så mye godt øl, hvorfor bruke penger på øl man har dårlige erfaringer med? Jeg gidder ikke engang skrive til bryggeriene, jeg går rett i boikott, ihvertfall når summen av dårlige øl >1.
 
Men, strengt? Det finnes så mye godt øl, hvorfor bruke penger på øl man har dårlige erfaringer med? Jeg gidder ikke engang skrive til bryggeriene, jeg går rett i boikott, ihvertfall når summen av dårlige øl >1.

Å boikotte et ellers godt øl fra et av de 4 store basert på ett dårlig øl, mener jeg er strengt. Men hver sin mening.
 
Det er ikke 'en av mange øl' som er problemet, men følelsen av ikke å bli hørt når man forsøker å hjelpe
 
Det er ikke 'en av mange øl' som er problemet, men følelsen av ikke å bli hørt når man forsøker å hjelpe

Enig i det, absolutt. Og jeg vet lite om responstiden deres fra andre brukere, men sitter med et inntrykk av at Haandbryggeriet er en redelig gjeng som svarer, om det så tar noen uker. Hm. Ja, det er kanskje litt i tregeste laget.
 
Tilbake
Topp