Øl fra butikk/vinmonopol med feil

Hehe. Har faktisk ikke tenkt på det. Men jeg pleier faktisk å ha papir oppi åpningen så det ikke blir søl :p
 
Sitter dessverre med en veldig overkarbonert Kinn Pilegrim, for andre helga på rad Britisk øl med belgisk munnfølelse er ingen slager.
 
Mørkredd batch 150028

Sendte mail til Trondhjem Mikrobryggeri As og fikk svar.

Hei.
Takk for tilbakemeldingen. Vi har fått noen tilbakemeldinger på for høyt kullsyre nivå på denne. Jeg videresender tilbakemeldingen din til kvalitetsansvarlig
.

Men kvalitets ansvarlig svarte aldri hos Trondhjem mikrobryggeri.


Det samme skjedde med 7 fjell (borgermester batch 154) men da fikk jeg en ny flaske i posten 2 dager etterpå. Kjempebra kunde service.
cleardot.gif
 
Mamma kjøpte en nøgne ø god påske som var helt uten kullsyre. Sendte mail til Nøgne Ø. Hun fikk ny flaske og et ølglass i posten.
 
52326e95da30de35bad4343fefbab76d.jpg


Ble litt lei meg når denne hadde nesten ingen tegn til kullsyre :( åpnet lørdagskveld.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Sitter dessverre med en veldig overkarbonert Kinn Pilegrim, for andre helga på rad Britisk øl med belgisk munnfølelse er ingen slager.

Espen Lothe skrev:
Hei Christian! Beklager at du har fått to flasker som ikkje er heilt fine. Vi har av og til støtt på dette problemet. Dette brygget vart gjæra med fersk gjær rett frå gjærbanken. Av og til må vi fornye gjærkulturen vår. Den som kjem rett frå Wyeast er ikkje så bra som den som har eit par gjæringar bak seg, og kan dersom den blir ståande over tid i romtemperatur utvikle litt meir kolsyre enn det som var tenkt i utgangspunktet. Rådet mitt er å være litt tilmodig når du skjenker. La det skumme godt og topp opp igjen når skummet har lagt seg ein eller to gongar. Då vil du få ut mesteparten av kolsyra og du vil få den rette smaken.

Jeg leser ut fra dette at høsteteknikken til Kinn over tid gir dem lavere attenuering og mer restsødme? Interessant!
 
Jeg leser ut fra dette at høsteteknikken til Kinn over tid gir dem lavere attenuering og mer restsødme? Interessant!
Jeg leser det litt annerledes. Ny gjær (som denne batchen ble gjæret med) gjærer ikke like godt og raskt ut som en høstet gjær, og den var dermed ikke helt utgjæret når brygget ble flasket.
 
Svar fra Polet vedr. Min post #122 i denne post
Takk for ditt innspill men det ser ikke ut til å bli noen endringer med det første, men vi tar det med oss videre .
For øvrig så er rutinene for reklamasjon på øl at du må ha med flaske/boks med innhold til butikken.
Kundeveileder
Så hjelpsamt som eit monopol kan vera.
 
Tilbake
Topp