Øl fra butikk/vinmonopol med feil

20170304_183308.jpg

Tør ikke banne på det, men her mener bestemt jeg at jeg smaker papp.20170304_191210.jpg
Noen andre som har smakt samme batch og hatt lik opplevelse?
 
Veldig skjeldent jeg får noe jeg ikke liker fra NØ, og jeg kan ikke huske sist jeg fikk en med usmak.
Denne gav jeg 1 på untappd
Det tok ikke lang tid før NØ skrev en melding og ville gjøre det godt. Jeg beskrev min vurdering av feil og at den trolig hadde stått lyst og varmt, samt at den bare var dager unna utløpsdato. De stod på sitt, så nå får jeg endelig smakt denne allikevel.
Takket dem ærbødigst.
Føler meg som en gull-kunde, og vil behandle dem som gull-leverandør

Jeg trodde også jeg ble behandlet bra da jeg ga beskjed om en tripel som var helt uten kullsyre, de sa de skulle sende meg en ny en. Jeg var skikkelig happy og tenkte YES, det var bra kundeservice. Det gikk en mnd så sendte jeg mail og spurte hva det ble til.. de hadde glemt og sa de skulle sende. .. det gikk enda en mnd og jeg sendte enda en mail og spurte om de hadde glemt meg. Da sendte de meg endelig en ny tripel, to flasker endatil! Bare synd at de sendte flaskene i et papprør som sikkert var ment til en plakat eller noe lignende, og helt uten noen form for isolasjon/beskyttelse. Den ene flasken var knust og det var glasskår overalt, fikk noen i fingrene og fikk noen små kutt da jeg skulle få ut den flasken som ikke var knust.. Jeg har hørt om andre som har opplevd god kundeservice hos Nøgne Ø, og jeg ble skuffet over at jeg ikke opplevde det samme. Har gått videre med livet, lol, og har kun positive opplevelser med Nøgne Ø både før og etter, men akkurat denne opplevelsen kunne jeg vært foruten.
 
Hei kjøpte i dag noen bokser med bohemian lager fra grans.
To av dei smakt rett og slett surt. Har drukket den en gang før men mener og huske den ikkje var så gale då. Skal eg bare ta med boksene til butikken eg kjøpte dei i?
 
Hei kjøpte i dag noen bokser med bohemian lager fra grans.
To av dei smakt rett og slett surt. Har drukket den en gang før men mener og huske den ikkje var så gale då. Skal eg bare ta med boksene til butikken eg kjøpte dei i?
Send en mail til grans, de ber deg sikkert ta de med tilbake. Da jeg gjorde det med Hansa fikk jeg tre ganger så mange bokser tilbake som plaster på såret av Hansa.
 
Ægir Vetlebror Session IPA kjøpt på meny 03.03.17 best før 20.11.2017.
Batch: 1583BRO
Tydelig snerpete pappsmak. Endte med å helle ut etter å ha tvunget i meg 20% bare for å være helt sikker på at det ikke smakte godt.

Skuffende, da dette har vært en temmelig god IPA i butikkstyrke.
Elsker også boksene :D


Har heldigvis noen Amundsen every day hero i kjøla :D





Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Ægir Vetlebror Session IPA kjøpt på meny 03.03.17 best før 20.11.2017.
Batch: 1583BRO
Tydelig snerpete pappsmak. Endte med å helle ut etter å ha tvunget i meg 20% bare for å være helt sikker på at det ikke smakte godt.

Skuffende, da dette har vært en temmelig god IPA i butikkstyrke.
Elsker også boksene :D


Har heldigvis noen Amundsen every day hero i kjøla :D





Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Mulig noe galt med behandlingen av boksen, var vel konklusjonen fra ægir, uten strøm de kunne annet enn å spekulere. Fikk mail om alt de hadde testet en boks fra samme batch og ikke funnet noe galt med den, og sendt en kompensasjon i posten :D .

Man blir jo litt rørt av slik kundeservice :)

Spesielt når jeg kun skrev en informativ mail om alt jeg trodde det var noe galt med ølen :)

Kudos til Ægir!



Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Synd om Amundsen har oksyderingsproblemer ved tapping, men de bør ha utstyr for å måle det før det sendes ut. De har vært lovende ellers, kjøpte inn fire idag, f.eks.
 
KellerBier. Glassklar og helt uten CO2.
Best før 30.04.17
Kl. D
Ble kastet. Smakløs og tam
ab4ba0f4a6cf498b28e1a4b3c3edd4ab.jpg
 
Kontaktet polet angående Amundsen boksen jeg nevnte over, forklarte hvordan den var og fikk tilbakebetalt pengene for den nå. Ble kjøpt på nett.
Ikke at 55kr er så mye, men rett skal være rett. Så det var jo veldig hyggelig :)
 
Kontaktet polet angående Amundsen boksen jeg nevnte over, forklarte hvordan den var og fikk tilbakebetalt pengene for den nå. Ble kjøpt på nett.
Ikke at 55kr er så mye, men rett skal være rett. Så det var jo veldig hyggelig :)
Jeg tok kontakt med Amundsen bryggeri. De sier det har vært litt humpete innkjøring av bokslinja. Noe uønsket start og stopp. De håper de har løst problemene nå.
 
Jeg hadde også en kellerbier i sommer, og det var lite futt i den og, en weihenstephaner, hvis jeg husker riktig.

Edit: rask googling:

Kellerbier: Style Profile
Author: BYO StaffIssue: November 2005
Don't know your Zwickel from your Zoigl? Then read our introduction to Kellerbier, the Franconian cellared beer that's served uncarbonated.

Og, "ungespundet", antar at det betyr i praksis betyr noe som lite/ingen karbonering, mtp på at det er tradisjonsrikt tysk øl.
 
Sist redigert:
Jeg hadde også en kellerbier i sommer, og det var lite futt i den og, en weihenstephaner, hvis jeg husker riktig.
.
Weihenstephaner 1516 Kellerbier antar jeg du mener? Den er helt nydelig spør du meg. Kanskje noe lavt karbonert men absolutt ikke ukarbonert. Kanskje sånn 4.5-5 g/l ish
 
Min var helt uten CO2. Løftet flasken mot slutten, og det som er av bobler er bare plasking
 
Min var helt uten CO2. Løftet flasken mot slutten, og det som er av bobler er bare plasking

Det kan vel være at det er riktig. Leste litt raskt nå. Og ungespundet betyr som antatt at ølet ikke er trykksatt, og det kan være laget med både ale og lagergjær, hvis det er en alegjær så er det jo svært lite karbonering som er igjen naturlig, og det lille som er kan fort ryke idet du popper flaska vil jeg tro.
 
Jeg tok kontakt med Amundsen bryggeri. De sier det har vært litt humpete innkjøring av bokslinja. Noe uønsket start og stopp. De håper de har løst problemene nå.
Og likevel går produktet rett ut på marknaden, tilsynelatande utan særleg internkontroll. Det oppsummerar diverre store delar av dei norske mikrobryggeria i dag. Medan dei rørar i mesken, pøsar ut produkt og drit i kundane sine, så står dei der og slår seg på brystet medan dei trur dei er betre enn bryggarane til både Hansa og Ringnes til saman.

Sjølv har eg hatt desidert mest problem med Haandbryggeriet, som stadig har skumma over.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp