Hvordan drikkes NEIPA?

Kort spørsmål. Synes alt av bilder jeg har sett av NEIPA ser midlt sagt ut som gjørme og direkte skikkelig usexy ut. For å være helt ærlig, så ser de helt jævlige ut. Estetikken har gått rett ut vinduet.

Hvordan drikkes den, sånn som den ser ut som, en slurk i ny og ne, eller er den mer lettdrikkelig enn som så? Kan man ta en slurk ofte og synes det er helt topp?
 
Hehe! Jeg drikker en NEIPA på samme måte som folk drikker en pils på en varm sommerdag.. synes de er enormt lettdrikkelig.,

Når det kommer til estetikk, så er jeg delvis enig med deg. I godt lys så (kan) mange NEIPA se deilige å sexy ut i dårlig lys. ref. Mine tre bilder i "hva slags øl har du i handen" idag, så kan de se direkte motbydelige ut. Tror jeg har det samme når det kommer til belgiske øl.. eneste gangene jeg får lyst på en trippel er når @Stig Aa. å @loebrygg poster bilder med godt lys, sexy glass å gode historier.

Har sett folk beskrive NEIPA som "overly yeasty crap", men for min gane er de mindre yeasty en både Hefe, wit, weiz å diverse belgiske.
Jeg har voldtatt West coast ipa såpass at jeg er møkkalei crystal å caramel, så NEIPA har vært en befrielse for meg i det siste..

PS.noter datoen.. mitt lengste innlegg på norbrygg noensinne.. (er litt som Clinton eastwood i grand Torino: kan det ikke sies med et grynt, er det bortkastet)
 
Er ikke en stor NEIPA-fan i utgangspunktet, men tror det er fargen på ølet som er noe av det som appelerer mest til folk. Det ER jo enganske gøyal farge, og - det viktigste -noe helt annet enn alle andre øl.
I all fototgrafering er lys det viktigste, men jeg tror at for å ta et godt bilde av en NEIPA er det ekstra viktig. I dårlig lys ser det ut som en gørrete smørje (eller: et glass med trub) I godt lys: En fanfare av gyldne gule læskende juicy dråper, som kombinerer det beste av ølets- og jusens verden.

Men som sagt, syns ikke ølet er no særlig.
 
Hehe! Jeg drikker en NEIPA på samme måte som folk drikker en pils på en varm sommerdag.. synes de er enormt lettdrikkelig.,

Når det kommer til estetikk, så er jeg delvis enig med deg. I godt lys så (kan) mange NEIPA se deilige å sexy ut i dårlig lys. ref. Mine tre bilder i "hva slags øl har du i handen" idag, så kan de se direkte motbydelige ut. Tror jeg har det samme når det kommer til belgiske øl.. eneste gangene jeg får lyst på en trippel er når @Stig Aa. å @loebrygg poster bilder med godt lys, sexy glass å gode historier.

Har sett folk beskrive NEIPA som "overly yeasty crap", men for min gane er de mindre yeasty en både Hefe, wit, weiz å diverse belgiske.
Jeg har voldtatt West coast ipa såpass at jeg er møkkalei crystal å caramel, så NEIPA har vært en befrielse for meg i det siste..

PS.noter datoen.. mitt lengste innlegg på norbrygg noensinne.. (er litt som Clinton eastwood i grand Torino: kan det ikke sies med et grynt, er det bortkastet)

Okei. Jeg har aldri drukket mine IPA som en vanlig piils. Jeg har aldri smakt en NEIPA, men alle beksrivelser tilserier at det er omtrentt slik det jeg har brygget IPA siden jeg begynte å brygge. Og jeg har drukket mine med en sipp nå og da, fordi det er så satans mye smak.
 
Neipa er nydelig. Utseende heller ofte mot tropisk juice og jeg synes det har noe virkelig for seg, synes faktisk de ser skikkelig innbydende ut i riktig lys. Jeg som @Botnen drikker NEIPA på samme måte som pils, og jeg synes også de er meget lettdrikkelige.
 
Okei. Jeg har aldri drukket mine IPA som en vanlig piils. Jeg har aldri smakt en NEIPA, men alle beksrivelser tilserier at det er omtrentt slik det jeg har brygget IPA siden jeg begynte å brygge. Og jeg har drukket mine med en sipp nå og da, fordi det er så satans mye smak.
Neida, satt litt på spissen.. chugger ikke NEIPA eller ipa. Men finner en NEIPA lettere å drikke en West coast stilen.. men jeg er oppbygd med et litt merkelig sanse system der jeg oppfatter bittert som søtt, å da blir West coast med mye karamell søtt på søtt..
 
Tingen er å slutte med blits, i ordentlig lys er en Julius mer apetittlig enn en gammeldags karamellsaft.
5aff69a124f713a45f5b75575116e846.jpg
 
Jeg klarer ikke å koble det. Myr = drikke som en pilsner. Men uansettt. Fint med innspill, det er verdifullt. Jeg spør jo dumme spørsmål over en lav sko og så setter svarene inn i system. Litt spent på hva jeg får som tillbakemelding.
 
Tingen er å slutte med blits, i ordentlig lys er en Julius mer apetittlig enn en gammeldags karamellsaft.
5aff69a124f713a45f5b75575116e846.jpg

Du må aldri bruke direkte blits på øl uansett, trikset for glød kommer jo bakfra.

På bildet til høyre så ser du at det er skikelig lyst opp bakfra, og så er det noe forfra slik at det ikke skal se "feil ut". Men gløden kommer bakfra.

Her ser du faktisk at det er mer lys bakfra enn forfra, hvis du ser på skyggene, og da får man hva man vil til å gløde.
 
Men det visuelle henger sammen med forventninger, og etterhvert har det skjedd en evolusjon bort fra overdreven bitterhet, grapefrukt/furunål og karamell. Liker best noe midt i mellom, lav karamell, ikke overdrevet hvete og havre, litt av hvert av stenfrukt og sitrus, 0.8 BU:GU og 1:1 klorid:sulfat. Ikke helt fornøyd med frukttrenden her, men skulle sett noe blandinger med surøl.
 
Men det visuelle henger sammen med forventninger, og etterhvert har det skjedd en evolusjon bort fra overdreven bitterhet, grapefrukt/furunål og karamell. Liker best noe midt i mellom, lav karamell, ikke overdrevet hvete og havre, litt av hvert av stenfrukt og sitrus, 0.8 BU:GU og 1:1 klorid:sulfat. Ikke helt fornøyd med frukttrenden her, men skulle sett noe blandinger med surøl.

Jeg humrer litt fordi det du nevner om BU:GU, og sulfater mot kalsium er akkurat det jeg mener. Men når jeg har sett på NEIPA oppskifter så er det mange som gønner på med helt sjukt mye havre, eller annet flaket, for mkyheten. Jeg mener at fiks vannjusteringene først, og så ta gristen når NEI-PA er målet. I følge meg så har vannet mer å gjøre enn gristen, når dette er målet.
 
Har sett folk beskrive NEIPA som "overly yeasty crap", men for min gane er de mindre yeasty en både Hefe, wit, weiz å diverse belgiske.
Jeg har voldtatt West coast ipa såpass at jeg er møkkalei crystal å caramel, så NEIPA har vært en befrielse for meg i det siste..

West Coast IPA er vel ikke kjent for mye karamell, du tenker vel på East Coast
klassisk West Coast IPA er har en ganske straight maltbase, tørr avslutning, med fokus på humle
 
Tilbake
Topp