Hvordan drikkes NEIPA?

Kort spørsmål. Synes alt av bilder jeg har sett av NEIPA ser midlt sagt ut som gjørme og direkte skikkelig usexy ut. For å være helt ærlig, så ser de helt jævlige ut. Estetikken har gått rett ut vinduet.

Dette er riktignok ikke hovedspørsmålet ditt, men jeg henger meg opp i akkurat denne delen likevel...

At estetikken ved NEIPA er kastet ut vinduet, er vel en temmelig subjektiv uttalelse. Jeg synes de ser råfine ut. Faktisk så fine at de til nå stort sett ikke har levd opp til forventningene (mine) når det kommer til smak.

At de ikke ligner på det folk forventer av en vanlig øl er en ting, men det er ikke det samme som at det er usexy, spør du meg.
 
Har en veldig gjørmete IPA som smaker veldig godt. Det burde ikke spille noen rolle at den er gjørmete, men likevel: Det hadde vært stas om jeg kunne hevet et glass mot lyset og sett et vakkert, krystallklart brygg:(.
 
Har en veldig gjørmete IPA som smaker veldig godt. Det burde ikke spille noen rolle at den er gjørmete, men likevel: Det hadde vært stas om jeg kunne hevet et glass mot lyset og sett et vakkert, krystallklart brygg:(.
Hvorfor?

Pga nostalgi og assosiasjoner til da vi alle drakk industripils og var ungfoler?

(med unntak så klart [emoji6])
 
Det er vel ganske subjektivt er det ikke?

Noen synes dette ser godt ut:
8472-hest.jpg


Og andre synes dette ser godt ut:
Poo-on-plate.jpg
 
Ok. La oss forsøke med et annet eksempel...

Noen synes dette ser godt ut:
IPA.png


Og andre synes dette ser godt ut:
29d7f1f3ab1cdc910f1bc23ccb7a927a.jpg


Det er vel ingen overraskelse at det visuelle har en stor påvirkning på hvordan man opplever drikke (og mat for den saks skyld)...
 
Men det er jo ikke slik med portere/stouts/rødvin/cola etc etc etc.

Jo, de er mørke, men ikke uklare. Det er grumset vi har en slags nedarvet reaksjon på.

Nå skal jeg innrømme at "klart vann-teorien" selvfølgelig var noe jeg fant på. Det er sånt det er lett å slenge ut, men som det er helt umulig å belegge med fakta - eller å motbevise. (Jeg har lite til over for sosio-biologi, stort sett.) Men det virker jo sånn passelig plausibelt:p. Og en eller grunn må det jo være for at vi har meninger om pent/stygt.
 
Her er den jeg fant tidligere.

Til 25l

2,5kg Pale Malt
2,5kg Maris Otter
(du kan muligens slå sammen disse to til en av en type, men mener huske det er litt fargeforskjell)
1kg Flaked wheat
1kg Wheat malt
0,15kg Melanoidin
0,2kg Carapils

Humle
26g Simcoe (11,4% AA) first wort
37g Amarillo(8,85 AA) 5min
37g Centennial(9,4% AA) 5 min
41g Amarillo/Centennial/Simcoe WP 30min
20g Amarillo/Centennial/Simcoe 1st DH
41g Amarillo/Centennial/Simcoe 2nd DH

DH dag 4 og dag 9/10

WLP 007
 
Av nyskjerrighet... er Lervig's perler for svin eller Little Brother's NIPA noe i nærheten av en NEIPA? Eller noen andre Norske brygg i salg på polet eller på bryggepub i Oslo?
 
Tilbake
Topp