• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

5kg Co2 gassflaske NY PRIS

5kg Co2 gassflaske. Co2 brannslukkings apparat som er tømt, glassblåst og lakkert. Kan enkelt bygges om og fylles med co2 for ølbrygging.Selges hbo 200kr, sendes ikke, kan hentes i Skien
22bb429065f00e2b87d510dba85067f7.jpg
7bd28b634f275f6567b2cfc9ab7e3357.jpg
ac90a5cf197814bfb4201dd04bb0011f.jpg
 
Sist redigert:
Til info så kommer det til å komme regler i norge innen noen få år som gjør disse umulig å fylle lovlig
Hei @LancerEvo
Har du en link til info om reglene du nevner her ? Klarer ikke finne dette via et raskt google søk.
Høres rart ut at man ikke kan få trykktestet og fylt co2 brannsluknings apparater på nytt.
Har tenkt å få gjort dette med de jeg har hjemme I huset mitt. Da de snart går ut på dato. De indikerer fortsatt grønt på trykk men er greit å ha alt på stell når det gjelder sikkerheten til meg og min familie.
 
Sitter ett utvalg og jobber med dette nå. Har vært noe uheldige episoder med forgiftning på grunn av uren co2 i tappe anlegg på øl. Kommer vel ut info etter hvert
 
Kjenner kanskje noen i "utvalget". Mulig det bare er meg, men jeg finner ikke ett eneste svar på Google om nye regler.

De er vel for de driver å utarbeider de nye reglene nå. Nye må følge nye retningslinjer. Eksisterende må sikkert revidere og tilpasse seg nye retningslinjer for å kunne fortsatt få lov til å fylle. Blir vel noe slikt som at de som ikke retter seg ikke får lov til å fylle. De som fortsatt gjør det likevel risikerer straffeforfølgelse for problemer som eventuelt oppstår og kan spores tilbake til forurenset Co2. Hvis du spør mattilsynet om retningslinjer for å praktisere fylling av Co2, så får du vel informasjonen du ikke finner på Google enda
 
De er vel for de driver å utarbeider de nye reglene nå. Nye må følge nye retningslinjer. Eksisterende må sikkert revidere og tilpasse seg nye retningslinjer for å kunne fortsatt få lov til å fylle. Blir vel noe slikt som at de som ikke retter seg ikke får lov til å fylle. De som fortsatt gjør det likevel risikerer straffeforfølgelse for problemer som eventuelt oppstår og kan spores tilbake til forurenset Co2. Hvis du spør mattilsynet om retningslinjer for å praktisere fylling av Co2, så får du vel informasjonen du ikke finner på Google enda
Siden du vet alt dette, kan du ikke like gjerne bare si hvor du har det fra? Da slipper vi andre å gå rundt å være engstelige for å måtte kassere Co2 anleggene våre, og så slipper jeg å ringe mattilsynet. Eller var dette bare noe du dro opp av hatten?
 
Siden det ikke kom noen bekreftede opplysninger om dette påståtte "regelverket", kan det vel virke som om denne "advarselen" foreløpig er å betrakte som "fake news". Dersom noen vet noe mer, ikke brenn inne med det.
 
Tilbake
Topp