Probe i gjæringskar.

Noen som har formening om det går an å bruke en slik i lokket på gjæringskaret for å holde en temperatur probe? Den sorte gummien blir jo ikke i direkte kontakt med ølet.... hvis det skulle ha noe å si...?
images
 
Ville heller anbefalt å finne en billig termolomme på ebay. Jeg bruker tilsvarende løsning med en 6" termolomme og stikker proben i den. Lettere å holde rent.
 
Hvilken ID er det på lommen? Finner ingen opplysninger om det hos selger.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Står jo med rød skrift i produktbeskrivelsen hos selger
Pls note:
This stopper thermowell ID is around 5-5.2 mm, pls see if it can fit your regular probe inside.
 
Måker dere på med termopasta nedi termowellen?
Nei, ser ikke noen god grunn til å søle med det. Termopasta vil kanskje kunne øke responsen ved raske temperatursvingninger, men i et gjæringskar skjer endringene uansett svært sakte.
 
Nei, ser ikke noen god grunn til å søle med det. Termopasta vil kanskje kunne øke responsen ved raske temperatursvingninger, men i et gjæringskar skjer endringene uansett svært sakte.

Godt poeng. Men hvis det gjæres i et rom, vil man vel kanskje måle litt ambient og, siden termowellen er åpen i toppen? Eller går det greit?
 
Min termowell er typisk dekket av vørter i minst 20cm av lengden, og STC proben med ledning tetter hullet ganske så bra. Så kan ikke forstå at omgivelses temperatur skal kunne påvirke føleren 20cm ned i vørteren.
 
Står jo med rød skrift i produktbeskrivelsen hos selger
Pls note:
This stopper thermowell ID is around 5-5.2 mm, pls see if it can fit your regular probe inside.
Dette kom ikke frem på appen, men ser det jeg og, når jeg kikker på weben. Takk!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp