0,33 eller 0,5?

Flaska APA på 0,33 eller 0,5 flasker?

  • 0,33

    Stemmer: 8 50,0%
  • 0,5

    Stemmer: 8 50,0%

  • Totalt antall stemmer
    16
  • Avstemningen er stengt .
Jeg skal flaske en APA i kveld. Veldig nærliggende Sierra Nevada. Det er 23 liter i karet.
Jeg har ikke et alkoholproblem, men jeg klarer heller ikke la det stå...


Si jeg får ut 20 liter, som igjen blir 60 små flasker eller 40 store.

DERE BESTEMMER! Avstemning fram til i ettermiddag
 
Jeg vil helst flaske med 0.33 liters flasker fordi jeg synes det er sånn passelig å ta et lite glass på hverdager. Samtidig så blir jeg litt lei av å vaske flasker så det blir nok tappet mest på 0.5 liters flasker. Hadde jeg hatt en tjener som kunne vaske flasker for meg hadde det blitt kun 0.33.
Så jeg stemmer for 0.33, men flasker med 0.5 :D
 
Foretrekker 0,33 og har absolutt overvekt av denne størrelsen. Kölsch/Blonde blir derimot tappet på 0,5l
 
Jeg flasker halvparten på 0,33 og 0,5 så har jeg litt å velge mellom. Øl holder seg bedre på store flasker,
men noen ganger er det greit med en liten
 
Jeg syns ofte 0,5 rekker å bli litt tam før jeg når bånn av glasset, så jeg bruker bare 0,33 og åpner heller en til når den første er tom.
 
Jeg vil ha gåt for 0.5.Men det er å spare tid og e liker ikke joben det er med flasker.Vis e skal ha et øl på over 7.5 så tar e det på fat og flasker.De som er under går på fat
 
Min subjektive mening: skikkelig øl skal være på 0.5, helst større enheter. Øl på 8.5%, og over, KAN være på mindre.
 
Min erfaring er at det er lettere å oksidere ølet på små flasker. Jeg antar at det må være fordi andelen av øl som blir splæsjet mot en tom bunn er større.
 
Tilbake
Topp