Jeg skal flaske en APA i kveld. Veldig nærliggende Sierra Nevada. Det er 23 liter i karet.
Jeg har ikke et alkoholproblem, men jeg klarer heller ikke la det stå...
Si jeg får ut 20 liter, som igjen blir 60 små flasker eller 40 store.
Jeg vil helst flaske med 0.33 liters flasker fordi jeg synes det er sånn passelig å ta et lite glass på hverdager. Samtidig så blir jeg litt lei av å vaske flasker så det blir nok tappet mest på 0.5 liters flasker. Hadde jeg hatt en tjener som kunne vaske flasker for meg hadde det blitt kun 0.33.
Så jeg stemmer for 0.33, men flasker med 0.5
Jeg vil ha gåt for 0.5.Men det er å spare tid og e liker ikke joben det er med flasker.Vis e skal ha et øl på over 7.5 så tar e det på fat og flasker.De som er under går på fat
Jeg tror jeg begynner å bli gammel, for jeg merker det kan bli litt mye med store flasker
når det bikker 10%
men å kose seg med en halvliter 8% DIPA er bare deilig
Jeg tror jeg begynner å bli gammel, for jeg merker det kan bli litt mye med store flasker
når det bikker 10%
Min erfaring er at det er lettere å oksidere ølet på små flasker. Jeg antar at det må være fordi andelen av øl som blir splæsjet mot en tom bunn er større.
når det bikker 10%
Da blir det som @loebrygg med halvparten 0,5 og andre halvpart med 0,33. Apropos sterkere øl - jeg tok en Konrad's RIS til jobben, og blir jo brisen på en 0,33 !!
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.