Birger Eriksen-dagen

Hansa sin pilsnergjær makser faktisk ut på 4,7% har jeg blitt fortalt. Blir en noe pinglete Birger.
 
Nå sitter jeg å tenker at det hadde jo vært artig å dratt symbolikken hel ut, og så fikk jeg lyst til å kjøpe denne.

Får hvermannsen kjøpt svartkrutt? I tilfelle hvor?
Hehe!
Du mener vi skal fyre av salutt klokken 04:21 og så sakte senke maltet ned i meskevannet i samme takt som Blücher?
 
Hansa sin pilsnergjær makser faktisk ut på 4,7% har jeg blitt fortalt. Blir en noe pinglete Birger.
Tenkte ikke til dette ølet.
Men @Einar Michelsen har jo innført Birger Eriksen som egen klasse til Barteølfestivalen 2018.
Så da tenker jeg at vi burde fått til en egen pils festival i Bergen, med Hansa gjær, og så har vi Birger'n som egen klasse.
Tenker bare høyt her
 
Sist redigert:
Første gangen jeg brygget dette ølet, for noen år siden med tre venner så fant jeg faktisk frem min gamle sovjetiske krigshjelm og leste opp det sitaten hans mens jeg stod på en ølkasse foran forsamlingen.
 
Nå sitter jeg å tenker at det hadde jo vært artig å dratt symbolikken hel ut, og så fikk jeg lyst til å kjøpe denne.

Får hvermannsen kjøpt svartkrutt? I tilfelle hvor?
Ja, hver jul. Svartkrutt har ikke vært brukt til vanlig ammunisjon på over 100 år, men det brukes fortsatt i fyrverkeri!
 
Dere har jo allerede festival(er):

http://bergencraftbeerfest.no

http://bergenolfestival.no

Hva er egentlig forskjellen på disse? Har kjøpt billett, og bestilt hotell, til den første. Har jeg bommet?
Den første er nok veldig bra.
Vi møtes der.
Den andre er nok veldig bra.
Vi møtes der.


Den første er mer nerde-greie. Masse kule bryggerier (og mjøderier).
I fjor var det masse IPA og masse syrlig/surt.
Jeg vil tippe at det er mye NEIPA der i år.
Bryggeriene vil imponere innenfor det som er hot. Litt publikum, mest de andre bryggeriene.

Den andre er jo en brei folkefest, der mange er mer for festen er for ølet.
Og det er HELT greit.


Det er veldig kjekt å være på begge to. Og de er helt forskjellig.

Breiflabbfestivalen blir nok best! CC @1Morten
 
Jeg forholder meg til Bergen Ølfestival. Den andre dukket opp i fjor, men set var fint vær til en forandring, så da dro jeg på hytten.
Jeg var med på alle 4 sessionene på Bergen Craft Beer Fest i fjor.
Det var nok litt mye. (tror det er lagt litt om i år)
Ble stoppet i døren på Henrik etterpå, og det var vel egentlig helt greit.


For en novise øl-nerd som meg var det en veldig bra festival. Jeg skal i år også.
 
Tilbake
Topp