1Morten
Norbrygg-medlem
Har han haglpatroner så tar han ut haglet, setter patronen i skrustikken og druser til med en hammer klokken 04:21. Drit i kanonenMen krutt fra haglpatroner er kanskje ikke lurt å bruke i en sånn lekesak?
Har han haglpatroner så tar han ut haglet, setter patronen i skrustikken og druser til med en hammer klokken 04:21. Drit i kanonenMen krutt fra haglpatroner er kanskje ikke lurt å bruke i en sånn lekesak?
Jeg har egentlig lyst å brygge den med lager-gjær, WLP800.Har vi forresten snakket humle her folkens? Mye engelsk malt og gjær. EKG til + 100IBU? Eller er det råflott?
Bare du velger et som synker som en stein burde det være innafor, men ikke noe hefeweizen.Jeg har egentlig lyst å brygge den med lager-gjær, WLP800.
Av symbolske årsaker er vel tysk gjær utelukket i akkurat dette ølet..
Jeg har egentlig lyst å brygge den med lager-gjær, WLP800.
Av symbolske årsaker er vel tysk gjær utelukket i akkurat dette ølet..
Tenkte å IKKE bruke WLP833, men heller WLP800.Blir en slags Balter da? 833?
Det var kveiken som talte til meg. "bruuuuuuk vanlig carafa, Maaaats....".Har ikke sjekket, men fritt etter hukommelsen, har du faktisk ikke glemt en dehusked svartmalt? Sorry hvis jeg ikke catchet det i chatten.
Ser kanskje du har blandet dehusketr mot vanlig carafa, men det er en malttype mindre i din iallefall, uten at det sikkert gjør noen nevneverdig forskjell.
Vurderer å hive meg på denne... Men har kommet til att jeg må bruke en gjær som bunnfeller som Blucher... må vell bli en 002 kansje, den går ned med mann og mus så fort det minker på godsakene. Og så burde det jo være en bitter, med tanke på hvordan Han komandanten fikk gjennomgå...
Hva skal vi kalle ett sånt brygg da? Bottoms Up kansje... nei vi få se.. gjør jo ikke stort om det blir flake bomber heller...
Da tror jeg at jeg har oppskriften klar, med sånn cirka godkjenning fra @Miguel .
Oppskrift:
Pale Malt (Maris Otter) 77.4%
Carafa Special II 3.5%
Flaked Oats 3.5%
Carafa III 3.3%
Aromatic Malt 2.6%
Caraamber 2.1%
Roasted Barley 2.0%
Black Barley 1.0%
Chocolate Malt 1.0%
Special B Malt 3.5%
En eller annen humle til 100 IBU@60
En pellet i fritt svev over karet@Flame-out
Jeg tenker jeg klemmer til og kveiker hele dritten med Gjernes(fordi jeg kan. Og vil). Hva tenker folket om mye oksygen på denne gjæren?