Birger Eriksen-dagen

Spesielt med den beliggenheten og profilering mot en av Norges mest kjente gater. Men de som jobbet der skjønte sjelden hva jeg spurte om. I desember spurte jeg om de hadde noe med kveik der, de spurte hva kveik var.
 
Spesielt med den beliggenheten og profilering mot en av Norges mest kjente gater. Men de som jobbet der skjønte sjelden hva jeg spurte om. I desember spurte jeg om de hadde noe med kveik der, de spurte hva kveik var.
Og da måtte du spørre på english?
 
De skjønte jo ikkje bergensk. Tror de og måtte ta mye av tapet når restauranten deres i andre etasje gikk ned.
 
Bjorleik 2016 tok eg 3 plass...
I flaske konkurransen ja!
Der falt jeg helt gjennom med en oksidert kristallweisen. Fikk tilbakemelding på at gjæringen var off.
Men den var helt strålende en uke før konkurransen.
Lærte da at etanol (alkohol) kan oksidere til acetaldehyd (grønne epler), som også kan være er et tegn på feil i gjæringen.
(Vet AKKURAT hva jeg gjorde feil ;-) )
 
Har bestilt kanonen.
Så for vi se hvor kruttet kommer fra, har noen haglpatroner liggende.
Ville ikke testa den med trykket til røyksvakt uten å være sikker på hva den tålte. Eller stått bra langt unna.

Så får heller @Chiefen komme med kyllingliknelsene sine så mye han vil. :p
 
Dette blir en drøy tusenlapp på et øl jeg ikke har peiling på hva smaker ser jeg. Hiv o Hoy! Håper Birgeren var glad i en tår.
 
Tilbake
Topp