Ss brew tech koke kjele skranglete ventil

Kjøpte meg en ss kjele I dag. Kjørte igang med et brygg med en gang. Synes innfesting til ventilen virker veldig dårlig. Er det flere med ss kjele som har lagt merke til dette eller er det jeg som ikke har montert riktig.
 
Jeg har SS brewtec kjele og har ikke merket noe. De kjører jo en 3-delt ventil som du kan skru opp og rengjøre ved behov. Det kan tenkes at de 4 boltene som holder den sammen ikke er skikkelig trekt til.
 
har faktisk ikke sjekket det. men hvordan har du pakningene på den krana? mutter/hvitpakning/rødpakning/kjele/rød/ventil?
Synes den røde o-ringen på innsiden ser litt vridd ut. sjekket noen bilder og ser ut som den røde ikke brukes på innsiden..
 
har faktisk ikke sjekket det. men hvordan har du pakningene på den krana? mutter/hvitpakning/rødpakning/kjele/rød/ventil?
Synes den røde o-ringen på innsiden ser litt vridd ut. sjekket noen bilder og ser ut som den røde ikke brukes på innsiden..

Den røde skal være på utsiden, den hvite på innsiden.

Men jeg har trøbbel med å få det tett. Synes dette er dårlig. Den røde pakningen blir skviset ut hvis du skrur til litt, og da blir det utett. Men skrur du ikke til litt, så blir det også utett.

Ellers er kjelen fin.
 
Ja, fornøyd med kjelen. ok. jeg har o-ring på utsiden og innsiden pluss den hvite.men det skulle vært et o-ring spor i den mutterne på innsiden så o-ringen ble der den skal være
 
Tar opp tråden her da vi sliter med det samme ved jevne mellomrom... Har dere funnet noen pakninger til å erstatte disse som funker bra?
 
Har aldri problem med dette på min. Er ikke meningen at den skal skrus fast som f***. Nok å bare skru til.
Ellers ja: Hvit inni, rød utenpå.
 
Min har vært tett siden jeg hadde problemer med den. Hvit inni og rød o-ring inni. Kranen er fortsatt mulig å dra litt fra side til side pga lite anlegg flate bak på mutteren.

Men fungerer bra.
 
Jeg har også funnet et slags punkt når det gjelder tilskruing der den holder tett. Jeg synes stadig dette er dårlig, men jeg har ikke sett meg om etter noen bedre løsning. Det må jo finnes enkle ting å få tak i som kan gi deg ei litt mer stabilt festa kran.

Fordelen ved at kjelen er såpass skranglete, er vel at den er relativt lett. Og den er jo tjukk nok der det virkelig betyr noe, i bunnen. Men jeg hadde nok heller kjøpt en mer solid kjele - en Patina, antakelig - nå. Da hadde jeg sluppet de hullene jeg allikevel ikke bruker til noe, også. Og med et stegbor kan man jo lage sveitserost av hva som helst, om behovet skulle oppstå.
 
Hva slags muttere og pakninger følger med?

Jeg oppdaget på mitt "bulkhead" for resirkulering at de har valgt utrolig dårlige komponenter, ble straks byttet ut med noe jeg hadde liggende som er hundre ganger mer solid og tight.
 
Hva slags muttere og pakninger følger med?

Jeg oppdaget på mitt "bulkhead" for resirkulering at de har valgt utrolig dårlige komponenter, ble straks byttet ut med noe jeg hadde liggende som er hundre ganger mer solid og tight.


Problemet er pakningen på utsida. Det er en rund o-ring (nei, ikke firkantet:oops:) av rød silikon, vanlig type. Den ligger an mot kjeleveggen, og klemmes mot kragen til krana, som ikke har noe utsparing som kunne holdt den på plass. Så om du skrur til litt - slett ikke hardt - så skviser du den bare ut, og du får en frisk lekkasje.

Legg så til at kjeleveggen er tynne greier, så har du ei kran som du må håndtere ganske forsiktig. Du kan vri og bende som bare det - selvfølgelig med lekkasje som resultat om du gjør det.

Du har kanskje et forslag til en løsning? Finnes det en mutter eller ei skive av noe slag med utsparing?
 
Problemet er pakningen på utsida. Det er en rund o-ring (nei, ikke firkantet:oops:) av rød silikon, vanlig type. Den ligger an mot kjeleveggen, og klemmes mot kragen til krana, som ikke har noe utsparing som kunne holdt den på plass. Så om du skrur til litt - slett ikke hardt - så skviser du den bare ut, og du får en frisk lekkasje.

Legg så til at kjeleveggen er tynne greier, så har du ei kran som du må håndtere ganske forsiktig. Du kan vri og bende som bare det - selvfølgelig med lekkasje som resultat om du gjør det.

Du har kanskje et forslag til en løsning? Finnes det en mutter eller ei skive av noe slag med utsparing?

Det var akkurat slik den gjennomføringen jeg installerte var og. Ikke noe spor til o-ring. Så og si alle "1/2" stainless lock nut" på ebay/ali har spor til oring. Det var en slik jeg byttet ut mitt med sammen med en 211 o-ring. Sitter som støpt og er tett (antar jeg).
 
Det var akkurat slik den gjennomføringen jeg installerte var og. Ikke noe spor til o-ring. Så og si alle "1/2" stainless lock nut" på ebay/ali har spor til oring. Det var en slik jeg byttet ut mitt med sammen med en 211 o-ring. Sitter som støpt og er tett (antar jeg).

Takk, da søker jeg opp en slik. Jeg forklarte problmet på Bryggselv, men de hadde ikke noe.
 
Jeg plukket frahverandre min og vasket den etter Birger. Og der er faktisk et spor. Det er bare et elendig spor.
Vurderer uansett å bytte til en butterfly.
 
Tilbake
Topp