har faktisk ikke sjekket det. men hvordan har du pakningene på den krana? mutter/hvitpakning/rødpakning/kjele/rød/ventil?
Synes den røde o-ringen på innsiden ser litt vridd ut. sjekket noen bilder og ser ut som den røde ikke brukes på innsiden..
Hva slags muttere og pakninger følger med?
Jeg oppdaget på mitt "bulkhead" for resirkulering at de har valgt utrolig dårlige komponenter, ble straks byttet ut med noe jeg hadde liggende som er hundre ganger mer solid og tight.
Godt tenkt. Og det må det jo finnes? Om ikke starter du produksjonen Finn?Du har kanskje et forslag til en løsning? Finnes det en mutter eller ei skive av noe slag med utsparing?
Problemet er pakningen på utsida. Det er en rund o-ring (nei, ikke firkantet) av rød silikon, vanlig type. Den ligger an mot kjeleveggen, og klemmes mot kragen til krana, som ikke har noe utsparing som kunne holdt den på plass. Så om du skrur til litt - slett ikke hardt - så skviser du den bare ut, og du får en frisk lekkasje.
Legg så til at kjeleveggen er tynne greier, så har du ei kran som du må håndtere ganske forsiktig. Du kan vri og bende som bare det - selvfølgelig med lekkasje som resultat om du gjør det.
Du har kanskje et forslag til en løsning? Finnes det en mutter eller ei skive av noe slag med utsparing?
Det var akkurat slik den gjennomføringen jeg installerte var og. Ikke noe spor til o-ring. Så og si alle "1/2" stainless lock nut" på ebay/ali har spor til oring. Det var en slik jeg byttet ut mitt med sammen med en 211 o-ring. Sitter som støpt og er tett (antar jeg).
Jeg plukket frahverandre min og vasket den etter Birger. Og der er faktisk et spor. Det er bare et elendig spor.
Vurderer uansett å bytte til en butterfly.
BS har disse mutterne. Om vi vil betale dette for de er en annen ting....
https://www.bryggselv.no/diverse/100785/låsemutter-1-2-npt
Miguell; Jeg fikk hulltakerne i dag forresten!