Oppskrift på Ægir Kveite witbier?

UltimoHombre

Norbrygg-medlem
Sitter nå og drikker denne herlige witen, og tenker at den ville vært perfekt å brygge til sommerferien! Ser også at den ble kåret til årets sommerøl av Ølportalen i fjor. Noen som har oppskriften liggende?
 
Denne skal være rimelig tett på,
Redigert, så litt feil dette er vanlig Wit tror jeg ikke Kveite.
 

Vedlegg

  • Ægir Witbier - Beer Recipe - Brewer's Friend.pdf
    128 KB · Sett: 64
Sist redigert:
Ægir bruker 1,14 gr pr L appelsinskall og 0,85 gr pr L korianderfrø i sin Witbier hvis det er til hjelp. Sendte en mail til bryggeriet for en stund siden..
 
Takk til begge to! Oppskriften til @Vinnes Ølet ser definitivt ut til å skulle gi noe som er i nærheten. Basert på opplysningene fra @Ølhund80 skal jeg kanskje øke tilsetningene av appelsinskall og koriander noe. Kan neppe skade!

Ville ikke Ægir svare nærmere om oppskriften, for eksempel maltsammensetning og humletilsetninger, eller spurte du ikke, @Ølhund80 ?
 
Takk til begge to! Oppskriften til @Vinnes Ølet ser definitivt ut til å skulle gi noe som er i nærheten. Basert på opplysningene fra @Ølhund80 skal jeg kanskje øke tilsetningene av appelsinskall og koriander noe. Kan neppe skade!

Ville ikke Ægir svare nærmere om oppskriften, for eksempel maltsammensetning og humletilsetninger, eller spurte du ikke, @Ølhund80 ?
Jeg fant oppskrifta i boka "Fra hånd til munn" Men manglet appelsin og koriander tilsettningene. Kan poste i kveld hvis du vil:)
Edit: Jeg har misforstått her.. jeg trodde det var Ægirs wit det var snakk om... never mind:confused:
 
Det er vel den jeg også har lagt ut oppskrift på Ægir Wit, er usikker på hva som skiller denne og Kveite da jeg ikke har smakt begge.
 
BREAKING NEWS

Ægir beklaget litt lang saksbehandling og leverte komplett oppskrift :) Den er ganske lik de som tidligere har blitt delt her på Ægir Wit. Da er det bare å brette opp ermene og brygge!
 

Vedlegg

  • Oppskrift_Ægir_Kveite.pdf
    373,6 KB · Sett: 102
Tilbake
Topp