Gjennomføring for dør

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Har ikke innlagt vann og avløp i boden jeg brygger i så når jeg skal kjøle ned vørten må jeg ha døra på gløtt og koble til hageslange for vann inn og ut. Syns ikke det er spesielt bra siden det hender det regner og blåser i Stavanger og begynner å bli lei av at døra plutselig blåser opp. Tenkte å ha noen slags gjennomføringer i døra, enten for å koble på gardena slanger eller trekke slangene igjennom. Noen som har gode forslag til hvordan jeg kan løse dette?
 
Enkleste må vel være å lage et hull og dytte gjennom en liten hageslangestump, og så feste koblinger i hver ende, så kan du klakke på tilførsel utenfra, og så slange til kjøler innenfra?
 
Enkleste må vel være å lage et hull og dytte gjennom en liten hageslangestump, og så feste koblinger i hver ende, så kan du klakke på tilførsel utenfra, og så slange til kjøler innenfra?

Tenkte egentlig på noe lignende men i stede for slange så bruke rustfri 1/2" nippel med gardena kobling i begge ender. Mulig det blir noe slikt :) Fins det blende lokk/plugg for gardena jeg kan sette på når det ikke er i bruk? Har ikke så lyst på besøk av mus i boden ;)
 
Kanskje feste på siden av døra, så du kan komme deg ut og inn mens du kjøler? Eller i det minste på hengsle-siden av døra, så utslaget blir minst mulig.
 
Tenkte å ha det ved hengslene så jeg kan åpne døra [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ah, jeg så for meg ved siden av døra. Ser for meg at det blir lekk hvis den døra går opp og igjen mange nok ganger, spes med vann gående i slangen, da er jo slangen litt stiv.
 
Gardena koblinger til kran kommer i to størrelser hvor den ene er 1/2’’ / r15
Lag hull i veggen og tre to 1/2’’ rør gjennom. Sett på en r15 klemringskobling hvor du setter på han gardenakoblinger på alle fire endene.
Er du redd noe skal komme gjennom røret, tar du inneslangen til kjøleren fra den ene innedelen til den andre. Dyr som kryper inn det ene hullet vil da komme ut det andre
 
Ah, jeg så for meg ved siden av døra. Ser for meg at det blir lekk hvis den døra går opp og igjen mange nok ganger, spes med vann gående i slangen, da er jo slangen litt stiv.

Har bare slangene på under kjøling så går ikke inn og ut så veldig mye mens slangene er der. Hvis jeg lager hull ved hengsle siden i døra så blir de ikke så mye bøyd regner jeg med [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gardena koblinger til kran kommer i to størrelser hvor den ene er 1/2’’ / r15
Lag hull i veggen og tre to 1/2’’ rør gjennom. Sett på en r15 klemringskobling hvor du setter på han gardenakoblinger på alle fire endene.
Er du redd noe skal komme gjennom røret, tar du inneslangen til kjøleren fra den ene innedelen til den andre. Dyr som kryper inn det ene hullet vil da komme ut det andre
Det er jeg enig at det er en bra løsing
 
15e8bf013abeac98077b09a2762bc9aa.jpg


8d722ed9ff0bfb67acb459fe082b6a32.jpg


Da kan det brygges med døra lukket [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp