Pastry Stout?

JEG

Moderator
Sist redigert:
Melder meg på interesselista for denne nyeste greia. Første opplevelsen jeg hadde med bakverksstaut var på IKT-NM i forfjor der noen hadde brygget en stout med pekan-essens. Det var interessante greier som jeg kunne tenkt meg å smake mer av.

Ikke mer enn to desiliter av gangen såklart.
 
Lorann oils har bra essenser til slikt. Brukte hasselnøtt&sjokolade til en porter, var fornøgd med smaken essensen ga
 
Hva er grensa for å kalle noe pastry stout egentlig? Må det være essenser som gjør det? Eller candis, laktose og god sjokolademalt?
 
Det blir jo bare en flytende overgang
Litt som greia med NEIpa vs vellhumlet IPA
Hvorfor ikke bare kalle det Imperial Milk Stout
 
@JEG Du må bane veien her
emoji481.png
Brøyte stien.
Will do! Har en NZ pale ale/session IPA som okkuperer gjæringsskapet, så får satse på å få gang på en pastry rett etter vi går inn i 2019 - medmindre jeg må vente på ingredienser.

Tenker jeg starter her: Mexican Cake clone info - directly from Westbrook Brewery
 
Drakk nettopp en boks fra cerveziam eller hvordan de skriver det. Madammen tok en minislurk og mente hun bar full av sanseinntrykk nok dor hele 2019.
Som alt annet bra er set vel en sak som vokser på en [emoji1591]
 
Kvalifiserer dette, mon tro?
upload_2018-12-20_23-26-38.jpeg
Må innrømme at jeg gjerne sniker meg til en når jeg er i Berlin. Setter meg i en mørk krok og håper ingen ser meg:).
 
Så lenge de ikke blir så gamle og krokete at de sprekker i solen så [emoji6]

Når det er sol, sitter jeg ute i gården og drikker øl. Ordentlig øl, vel og merke. Tar ingen sjanse på å tørke ut og slå sprekker. Og så tenker jeg på alt det rare folk gjør og brygger, og ler lenge og hjertelig. Og de som går forbi på veien, rister på hodet og tenker på alt det rare folk som brygger, gjør.

Neida, det går bra med gamle gretne gubber her ute på landet:).
 
Tilbake
Topp