Fjerning av flaskeetiketter

Inderøy Gårdsbryggeri har sendt ut sin nye serie med brygg og satt på etiketter som fjernes enkelt ved å dra av etter litt oppvarming. Lim følger etiketten. Kjempebra! De er tatt av lista over «vanskelig» fjerning og belønnet med plass på æreslista!
 
Austom Bekkjen Nabobryggjeri har og fått nye ettiketter, litt vanskeligere å fjerne enn de vi hadde før (de falt av om flaska gikk fra kald til varm, brukte melk og limstift) Nå bruker vi etiketter fra Nordengro, ferdig limt og utstansa skrevet på laser printer... Vil og på æreslist... plz

Edit: men de går av lett som bare det i krystallsoda, ikke så enkelt med bare PBW, da må det gnies litt
 
Austom Bekkjen Nabobryggjeri har og fått nye ettiketter, litt vanskeligere å fjerne enn de vi hadde før (de falt av om flaska gikk fra kald til varm, brukte melk og limstift) Nå bruker vi etiketter fra Nordengro, ferdig limt og utstansa skrevet på laser printer... Vil og på æreslist... plz

Edit: men de går av lett som bare det i krystallsoda, ikke så enkelt med bare PBW, da må det gnies litt
Her er det ingen nåde. Æreslista tilhører de som har etiketter som fjernes enkelt og fullstendig med kun varmt vann eller hårføner. Og ikke etterlater seg limrester!
Men etiketten er jo ikke alt da om brygget er framifrå. Men i denne tråden er det kun etiketten.
 
Gledesbudskap: Nok et verdensproblem er løst! Jeg har selv slitt med dette i alle år, og spesielt etter at jeg ble ansatt i Nøgne Ø har jeg fått jevnlige tilbakemeldinger på dette: Fra og med 2019 har Nøgne Ø gått vekk fra superlimet som (sannsynligvis) brukes av NASA, og benytter nå et lim der etikettene kan rives av i ett drag! Det blir riktignok noen limrester igjen på flasken, men disse kan lett fjernes uten vinkelsliper. Dette til info.
 
De restene kan fjernes med den etiketten du allerede har fått av.

(ny type 0,5-liters flasker dessverre)

Ja, den nye flasketypen er valgt av hensyn til miljøet. Den er 30-40 gr lettere enn den originale flasken vi har brukt, og myndighetene har allerede varslet at fremtidig miljøavgift for glassflasker vil være basert på vekt.
 
Nøgne Ø er testet og etikettene forsvinner med lim og det hele (etter oppvarming av flaska). Meget bra.
Da venter vi spent på om Kinn gjør noe med knotelimet sitt!
 
Tilbake
Topp