Innlevering av øl til NM 2019 - tider og resultater

Når tror du dommerskjemaene for Belgisk 3 og Belgisk 4 er klare? :)
Stå på! Bra jobbet med NM i år!
 
Mye av finalene er dømt, så jeg ringer rundt til vinnerne.

Protip:
Dersom du deltar og noen sier "Hei, det er Gustav fra Norbrygg" når det ringer i dag, så er det ikke en telefonselger. Å si "passer-ikke-hadet" uten å høre neste setning anbefales ikke.
 
Hei Gustav,
Mulig det står et sted, men er nysgjerrig på hvordan dette gjennomføres: Er det det slik at for de som er angitt som "videre", så poppes flaske to - og så vurderes det en vinner fra disse innen hver klasse? Og i hovedfinalen legges disse finalesmakingene til grunn av en jury (uten ny flaske, åpenbart)?
Bifaller ellers forrige taler, synes det har vært veldig artig og spennende å følge med "live" på at resultatene har tikket inn! :)
 
Hei Gustav,
Mulig det står et sted, men er nysgjerrig på hvordan dette gjennomføres: Er det det slik at for de som er angitt som "videre", så poppes flaske to - og så vurderes det en vinner fra disse innen hver klasse? Og i hovedfinalen legges disse finalesmakingene til grunn av en jury (uten ny flaske, åpenbart)?

I innledende runde åpner vi den første flaska. Ølene som merkes med "videre" går til en finale og der åpnes flaske nummer to. Finalejuryen kårer norgesmester i hver klasse. Så det er bare to runder.

Alle norgesmesterne deltar ei ei ny kåring om å bli årets hjemmebrygger. Til dette må det leveres nye flasker.
 
Da skal følgende klasser ha komplette lister for innledende runder:
  • Lys lager
  • Mørk ale
  • IPA
  • Porter/stout
  • Spesial/hvete
  • Imperial
  • Belgisk

Lys ale kommer i løpet av kvelden. Mørk lager dømmes denne helga.
Det mangler dommerskjema for de to siste flightene for Spesial/hvete
 
Er det slik at de beste i hver flight går videre selv om en øl av samme type i en annen flight får høyere poeng?
 
Da er lys ale ute. Det ble sent, så leting etter de siste dommerskjemaene får bli i morgen.
 
Hei. Er alle finalene nå dømt?
Noen som i såfall vet hvordan det gikk i finalen for porter og stout...?
( ikke spent i det hele tatt...)
 
Jepp. Og en belgisk. Et eller annet sted må jeg ha oversett en mail. Leter etter dem når jeg er ferdig med lys ale.

Det viser seg at disse skjemaene ligger i et skap i dømmelokalet og ved en feil ikke er scannet. Jeg tror ikke de blir tilgjengelig før etter påske.
 
Ser en oversikt over premier for NM 2018, er det noe liknende for i år?

Personlig er heder og ære, og verdifulle tilbakemeldinger fra dommerne, nok, men ble nysgjerrig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det blir, i hvert fall, ikke publisert før alle finalene er ferdige. Mørk lager er litt forsinket.
 
Tilbake
Topp