Flaskekonkurranser i regi av Norbrygg Oslo i 2019

Nå har påmeldingsløsningen til Oslomesterskapet i pils/lager 2019 åpnet!

Gå til konkurranse.norbrygg.no og logg inn med ditt brukernavn og passord fra forumet. Dette er samme løsning som er kjent fra andre konkurranser.

Lenken er lagt inn også i første post i denne tråden. Husk å følge instruksjonene der.

Happy brewing!
 
Nå har påmeldingsløsningen til Oslomesterskapet i pils/lager 2019 åpnet!

Gå til konkurranse.norbrygg.no og logg inn med ditt brukernavn og passord fra forumet. Dette er samme løsning som er kjent fra andre konkurranser.

Lenken er lagt inn også i første post i denne tråden. Husk å følge instruksjonene der.

Happy brewing!
Åssen er det (og det står sikkert et sted), er baltisk porter en lager i år?
 
Åssen er det (og det står sikkert et sted), er baltisk porter en lager i år?

I utgangspunktet er det de 18 underkategoriene i klassene lys lager, mørk lager og bock"som omfattes.

Men du har et godt spørsmål, for baltisk porter befinner seg er i klasse 9 - "Sterk øl", men er jo per definisjon en lager.

Selv om jeg har lyst til å være pragmatisk, er det litt problematisk å endre på reglene underveis også.
 
Hva med Steamer?

Ikke sant - og det kan sikkert dukke opp flere eksempler etter hvert. Vi ville sikkert kunne møte argumenter om at ethvert øl som er gjæret med lagergjær (om enn utradisjonelt) også kan kalles en lager.

Jeg tror dette blir vanskelig å forholde seg til om vi ikke holder oss til de reglene som er kunngjort i utgangspunktet. Konklusjonen blir derfor at vi holder oss til de 18 underkategoriene i klassene lys lager, mørk lager og bock i Norbryggs typedefinisjoner.

Så er vi åpne for forbedringsforslag til neste års konkurranse.
 
Ikke sant - og det kan sikkert dukke opp flere eksempler etter hvert. Vi ville sikkert kunne møte argumenter om at ethvert øl som er gjæret med lagergjær (om enn utradisjonelt) også kan kalles en lager.

Jeg tror dette blir vanskelig å forholde seg til om vi ikke holder oss til de reglene som er kunngjort i utgangspunktet. Konklusjonen blir derfor at vi holder oss til de 18 underkategoriene i klassene lys lager, mørk lager og bock i Norbryggs typedefinisjoner.

Så er vi åpne for forbedringsforslag til neste års konkurranse.
Hehe, jeg tok opp dette i fjor også. :)
 
Nå har påmeldingsløsningen til Oslomesterskapet i pils/lager 2019 åpnet!

Gå til konkurranse.norbrygg.no og logg inn med ditt brukernavn og passord fra forumet. Dette er samme løsning som er kjent fra andre konkurranser.

Lenken er lagt inn også i første post i denne tråden. Husk å følge instruksjonene der.

Happy brewing!
Gleder oss!!
Fikk ikke helt dette til. Får først "ingenting her" og ledes videre til en side der jeg ikke finner noen påmeldingsmulighet.
Blir det noen begrensing i år på hvor mange premier arrangøren selv kan stikke av med?:p
 
Gleder oss!!
Fikk ikke helt dette til. Får først "ingenting her" og ledes videre til en side der jeg ikke finner noen påmeldingsmulighet.
Blir det noen begrensing i år på hvor mange premier arrangøren selv kan stikke av med?:p

Kommer ikke "Oslomesterskapet i pils/lager 2019 (under planlegging)" opp når du er logget inn og klikker på "melde deg på en konkurranse"-lenken?
I så fall beklager jeg det og må nok ha hjelp av IT-avdelingen til å åpne opp.

Jeg skal i alle fall love å stille med færre bidrag enn i fjor. ;)
 
Husk at dere som skal til Oslo i helgen i forbindelse med landsmøtet eller Hjemmebryggerhelgen har mulighet til å levere flasker i pils-/lagerkonkurransen på "Klubbhuset". Merk at du må melde deg på elektronisk og sette på merkelapper på flaskene som vanlig før levering. (Mer info i første innlegg i denne tråden.)
 
Sist redigert:
Husk at dere som skal til Oslo i helgen i forbindelse med landsmøtet eller Hjemmebryggerhelgen har mulighet til å levere flasker i pils-/lagerkonkurransen på "Klubbhuset". Merk at du må melde deg på elektronisk og sette på merkelapper på flaskene som vanlig før levering.

Ah, nydelig! Hadde tenkt til å spørre.
 
Er det kun 0,5 litere som godkjennes? Ser jeg har kun har 0,33 av et par aktuelle kandidater...
Er i samme situasjon hele tiden. Tapper nesten utelukkende på 0.33.
Nå skal det sies at jeg har slått fra meg denne typen konkurranser, siden jeg sjelden brygger for typeriktighet. ;) Har man ambisjoner om å delta i flaskekonkurranser, så bør man uansett alltid tappe opp noen halvlitere (det ville jeg gjort).
 
For alle som brygger i ukurante flasker, og mindre batcher, anbefaler jeg Norbrygg Oslo sitt arrangement Klubbmesterskap i ølbrygging. I år arrangeres det i Drammensveien 43 i uke 43
Kravet er en kasse øl, eller minimum 9 liter Corneliusfat
Konkurranseformen er Publikumsfavoritt
 
Tilbake
Topp