Deilige bilder!!!

Ja, for mye vann er like dårlig som for lite. Røttene trenger oksygen og står uten vann mesteparten av tiden.

Jeg har en utgave av det systemet her:
Vis vedlegget 40792

Jeg bruker verandakasser og pumper vannet inn nederst i kassene ved siden av et overløpsrør som bestemmer nivået på vannet i kassene. Pumpen starter med jevne mellomrom, avhengig av størrelsen på plantene og temperaturen. Jeg styrer det med en app og kan justere det også når jeg ikke er hjemme. Når pumpen stopper renner alt vann tilbake gjennom pumpen og røttene står i luft.

Vis vedlegget 40793 Vis vedlegget 40794 Vis vedlegget 40795

Ebb & Flow ja, Vi har vel snakket om dette før, men godt med en recap.

Men hvorfor ikke nutes i sammen med vannet?
 
Joda, næring i vannet.
Stemmer, ebb & flow var navnet jeg ikke kom på ja :)
Dette bildet viser opplegget mye bedre:

Ebb-and-Flow-Hydroponics-DIY.jpg
 
Sist redigert:
20 liter restefest med Mosaic, Centennial, Ahtanum og Nelson Sauvin. Mesteparten av humlen fra 2016. Den vakumeringsmaskinen var en god investering! Humlen luktet fortsatt meget godt :)
32759593805499dd62135adfb100e4a3.jpg


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Jeg kan iallefall anbefale min CASO VC100. Hatt den i ca fem år nå. Robust greie så lenge man ikke blir gjerrig på posene og prøver å klemme igjen en pose som er for full rett ved maskinen. Har gjort det og måtte fikse den med en legokloss(!), men den fungerer like bra som den dagen jeg kjøpte den. Anbefales.
 
Og som et tips til vakumeering hvis man bruker "litt" humle hver gang. Lag "pølser" av posene. Ser mange bruker posene slik de er ment, altså at man sveiser langsiden, men hvis du bare skal ha litt, og klipper opp posen, så er det ikke sikkert du får nok "grep" i maskinen igjen. Lag pølser. F.eks at hele bredden på posen blir lengden, og så klipper man kortsiden. Da har man nok pose igjen til å sveise igjen.
 
Tilbake
Topp