Grusomme bilder !!!

Er det nye flasker du har brukt til dette, eller gjenbruk? Hadde noen som ble eksakt slik, etter å ha brukt flaskefyller i rustfritt. Der glei den av bunnen av flaska under fylling, og dunka i sida. Der var det 20-30 flasker på ene batchen som gikk bunn under karbonering på på lik måte. Er det gjenbruksflaske så kan det være at flaska har vært utsatt for lignende.
Den flaskefylleren i rustfri er skummel. Har opplevd det samme med 4-5 flasker.
 
Det er gjenbruksflasker ja, bjørnunger. Jeg har en flaskefyller i stål, har nesten ikke brukt den fordi jeg leste om dette med knuste flasker her på forumet. Men det er jo mulig den ble brukt på denne batchen. Husker ihvertfall at den slo mot kanten på flaskene når jeg brukte den.

Dette er mjød som ikke skal være karbonert i det hele tatt, så det er godt mulig at flaskefylleren er synderen.
 
Det har vært en del krefter for å blåse i stykker den flaska. Et lite kakk i fyllinga kan ikke ha vært nok, så her har det kommet inn noe bakterier eller gjær som ikke burde vært der.
 
Du har nok rett i der Gustav. Tok en test på flere flasker nå, de fire første var full geysir og smakte surt.
PSX_20190614_210812.jpg

Den femte var fint karbonert og hadde en fin smak av mandler, frisk og god med karbonering.
PSX_20190614_211600.jpg

De to neste var full geysir igjen. Det var alle bjørnungene. Åpnet en longneck-flaske med samme innhold, den var helt flat. Tipper honningen jeg ettersøtet med har fordelt seg dårlig.
 
Hva er poenget med det her
Jeg kunne godt tenkte meg å prøve den der Vermont Pale Ale'n til Nøgn,
men jeg betaler ikke over 50 kroner for noe som har fått en sånn grusom plassering
 

Vedlegg

  • IMG_5340.jpg
    IMG_5340.jpg
    794 KB · Sett: 228
Grøss...
222c521a92be76e122f97e8e860781e6.jpg
 
Lå heldigvis i en skuff den der også. Når jeg kom på at den lå der hadde det gått bare 5 timer, så jeg hadde et håp om at det hadde gått bra, men nei.
 
Tilbake
Topp