bjarneo

Norbrygg Trøndelag
Norbrygg Trøndelag har for ellevte gang gleden av å invitere til årets Juleølkonkurranse, lørdag 14. november.

Foredragsholder ser ut til å være klar, og vi kan som alltid love at dette blir en kompetent og dyktig fagperson!

Det vil selvsagt også bli avviklet flaskekonkurranse i forkant - denne dukker det opp egen tråd om.
Siden vi ikke har alle detaljer omkring denne ennå, vil det nok ikke dukke opp riktig med en gang. Men "snart", som det heter..

PÅMELDINGSFRIST 20. OKTOBER
Frist for innsending: Fredag 23. oktober. Dette vil si at forsendelsen må være registrert med sporing denne datoen).

Lenke til påmelding vil dukke opp så fort systemet er klart.

Mer informasjon om flaskekonkurransen kommer etter hvert, men reglene er i stor grad sammenfallende med de andre flaskekonkurransene. Hovedforskjellene er at vi opererer med kun tre klasser og at alle bidrag skal sendes til Trøndelag. Ellers er det tre bokser/flasker, etc.

Konkurranseklasser:
  1. Tradisjonell norsk juleøl (Kategori 3E)
  2. Juleøl uten tilsetninger (kategori 1-12 + 13F-H)
  3. Juleøl med tilsetninger (hovedkategori 1-12 + 13F-H, underkategori 13A-E)
Mer informasjon vil komme i en egen post.

Programmet for dagen vil se omtrent sånn ut:

Kl 1300: Foredrag
Kl 1630: Festmiddag, øl og mat frå Klostergården
Kl 1900: Oppmøte for utstillere i Publikumsfavoritt (gir gratis inngang på PF med eit følge per øl)
Kl 1930: Inngang på Publikumsfavoritten
Kl 2330: Stemmegivning blir avslutta, med påfølgende premieutdeling (også på flaskekonkuranse)

Alle klokkeslett er tentative; av erfaring kan vi anta at det blir noen forskyvninger. Billetter blir lagt ut på Hoopla.

Overnatting på Klostergården bestiller du direkte på post@klostergardentautra.no.
Du kan velge mellom rom med plass til ulikt antall personer - og det vil også være mulighet for overnatting i sovesal.

PS! Det har ofte vist seg at det kan være svært så hyggelig å være på Tautra også på fredag ...
 
Sist redigert:
Er det noen oppdateringer på dette? Blir arrangementet holdt som planlagt? Når blir det innsending til konkurransen?
 
Det lurer jeg og på.
Bestilte rom for lenge siden, men usikker på om det blir noe av.
Nå virker det som at smittepresset er på vei oppover igjenn så det er vel tvilsomt om det blir noe av.
 
Det lurer jeg og på.
Bestilte rom for lenge siden, men usikker på om det blir noe av.
Nå virker det som at smittepresset er på vei oppover igjenn så det er vel tvilsomt om det blir noe av.

Det er vel fortsatt uklart, men jeg satser på at det blir. Vanligvis er det jo ikke veldig mye folk der, så det burde gå.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Heisann! Vi må selvsagt ta de nødvendige hensyn og forholde oss til retningslinjer, men dersom det lar seg gjennomføre på en god og forsvarlig måte, vil vi avholde arrangementet.

Klostergården følger selvsagt også situasjonen tett, og vi forholder
 
Det var veldig generelle konkurranseklasser?
1-12 + noen underklasser i 13, det blir vel omtrent alt det?
 
Ja, jeg stusset litt på den jeg også, det er vel 3E som er norsk juleøl...
Hehe, ja, jeg beklager dette - det er selvsagt en skrivefeil.
Vi nærmer oss å ha opplegget klart nå - jeg oppdaterer første post (og korrigerer de feilene som ble påpekte her).
 
Frode la ut info om påmelding til flaskekonkurransen, men den tråden er stengt for svar, og jeg skulle gjerne få etterlyst reglene for konkurransen, som han tydeligvis har glemt å legge ut (eller jeg er for klønete til å finne dem:)). Han skriver "Regler for konkurransen finner du under", men det er ikke noe der.

Jeg lurte forøvrig i grunnen bare på om det er noen begrensning på antall bidrag:).
 
Tilbake
Topp