Deilige bilder!!!

Vi har to tråder vedr. bilder. ‘Deilige’ & ‘Grusomme’. Burde vi hatt en tråd med tittelen ‘Helt Ok bilder’?
Har et slikt her. Det var tomt for øl i nettet nedsenket i sjøen på 2m. Denne lå igjen fra en gjest. Ikke et deilig bilde, men etter mye jobbing (åpning) av kai og sjøhus, var den heller ikke grusom :)
5b012d887276d35663c8efae5b430e94.jpg
 
Jeg, fordi stabilt 19 grader krever kjøling i disse dager. Tro det eller ei, men for meg er det temperaturområdet, ikke hastigheten som for meg er det mest attraktive med kveik.

Men samme øl med «rett» gjær og tempkontroll blir alltid bedre og holder seg mye lenger er mine erfaringer
 
Men samme øl med «rett» gjær og tempkontroll blir alltid bedre og holder seg mye lenger er mine erfaringer
Har ikke hatt spesielle problemer med holdbarhet på mine kveikøl. Nå skal det sies at mine øl som regel er ganske moderat humlet. IPA og spesielt typen med mye tørrhumle eller sene humletilsetninger er vanskelige å få til med kveik, og de taper seg også fort.
 
Må bare spørre.... Hva er lettere? Beveger du spiralen under nedkjøling? Hvis ja (som jeg gjør) får du jo bare ennå mer å løfte på...?

Bruker whirlpool - nå slipper jeg limklemmer osv - og ungå at kjølespiralen ligger på varme element. Men, vekten har gått opp, så det ble ikke lettere....[emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
He he. Du har 3 barstoler. 1 mer enn jeg har. Luksus.
Vi hadde nok klart en kveld sammen med hjemmelaget øl.
Selv om jeg er ferdig med den verste med den verste death metall musikken. Jeg digger nostalgisk Black Sabbath og purple.
Og Bruce, Foggerty og Abba :D.
Forsterkeren min har blåtann, spill hva du vil ass :)
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp