Deilige bilder!!!

Jeg har også planer om å gjøre dette, men både for gass og øl. I tillegg til spunding og karbonering mottrykksfyller jeg alt på flasker. Da er det kjekt å ha kjøleskapdøra stengt mens man holder på, så ikke temperaturen på ølet begynner å stige.

Jeg synes KegLands løsning på sin nye Series X kegerator er enkel og genial, så jeg skal prøve å få til noe sånt. Fra ca 5:00.

 
Fikk endelig fingen ut og monterte gjennomføring med gass ball lock på gjæringsskapet mitt sånn at jeg kan ha spunding ventilen utenfor (slippe å åpne skapet hver gang jeg går forbi)

Vis vedlegget 45482

Vis vedlegget 45483

Du kunne hatt slange hele veien ut også, litt færre komponenter. Har en ventil liggende i posten jeg skal montere på kjøleskapsveggen selv, den har slange til blow-off også faktisk. (Ikke sett på de, denne er noe gamle greier ment brukt under karbonering tror jeg)
 
Du kunne hatt slange hele veien ut også, litt færre komponenter. Har en ventil liggende i posten jeg skal montere på kjøleskapsveggen selv, den har slange til blow-off også faktisk. (Ikke sett på de, denne er noe gamle greier ment brukt under karbonering tror jeg)

jeg ville ha ball lock kobling for å kunne koble til spunding ventil eller for å koble til gass flaske for karbonering eller for å fylle flasker/bokser rett fra tank :)
 
10d82de0d3f641abdfbe66da463f6707.jpg


Sånn, mye lettere eller hva....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
f3bd4c0fc2de44b82df07944704f43ba.jpg

Terrasse-keg
5L med Sodastream. Må designe og 3D printe en holder til vanlig tappekran. Har ikke funnet en ferdig på nettet

Har samme som 10l, (2 stk) med en ekstra kobling. Bestilte en 10l fra aliexpress også, men den klarte ikke forhandler levere. Og hadde kjøpt adapteret fra annen forhandler. Nærmest ingen på ebay som kunne skaffe 10l uten at det kostet et stykke over 2000kr, Strømmen Hjemmebrygg hadde komplett 10l til 1000kr :)
 
Jeg har funnet en krok som gjør at jeg kan henge spiralen øverst på kjelekanten
kjøler ned på en knap halvtime
 
Trenger vel ikke stå å se på? ;) Jeg bruker enda opp til 1 time med kjele i kjøkkenvask med rennende vann rundt, i påvente av en spiralkjøler fra Aliexpress.

Som brygger med små barn så må alt klemmes inn i hverdagen, så da blir det ofte brygging på sene kvelden. Da er målet å komme seg i seng, ikke vente på kjøling, vente på å nå kok osv. :p

Sparer også mye tid på å bruke en 3kW dyppvarmer i tillegg for å nå strike temp i meskekjelen og å nå kok i kokekjelen. Første avrenning når kok akkurat på den tiden jeg rekker å gjøre en partiskylling. 5,6kW på 39L pre boil volum ;)
 
Tilbake
Topp