Hvilken el-motor til maltmølle?

Hola!

Tenker å gå til innkjøp av en Monster Mill MM3 Pro og kunne tenkt meg å kjøpt en el-motor i stedet for drill til å drive denne.

Har noen tips til hvilken motor som vil passe til dette? Vil gjerne montere både mølla og motor på ei treplate slik at den oppfører seg som en enkelt enhet med en av/på-knapp :)

Regner med at det er mulig å kjøpe enkle 230v el-motorer med chuck slik at den kan kobles rett på mølla - men har så langt ikke funnet noen som passer..... men kanskje noen av dere andre har? :)
 
Monster mill leverer jo motor til de, men de koster litt.

Skal du ha noe som er vesentlig billigere så ligger det mye 12V på ebay, kobling mellom de må du finne utenom, men MM har det også.
 
Monster mill leverer jo motor til de, men de koster litt.

Skal du ha noe som er vesentlig billigere så ligger det mye 12V på ebay, kobling mellom de må du finne utenom, men MM har det også.

Takk for svar.

Kjøper man MM3 Pro og motorisering direkte fra MM havner man jo faktisk på samme pris som SS sin mølle med integrert motor og da kan man vel like greit bare gå for den direkte...

Når jeg var inne og leta etter motorene hos MM fant jeg forøvrig en FAQ som handler om motorisering og der har de linket til en BYO-artikkel som beskriver hvordan man kan gjøre dette DIY...
 
.... Søkemotoren er ikke så dårlig som mange vil ha det til...

Off topic, men siden "mange" er et av mine alias'er ... :D:

I beg to differ! Jeg får litt for mange ganger opp "ingen resultater". Går jeg til google eller duckduckgo med det samme søket, spretter det opp resultater. Men den er ikke helt håpløs, så jeg prøver den jo først hver gang. Det kjipe er at du ikke kan stole på den. Når du får opp "ingen resultater" så veit du ikke at det ikke er noe der.
 
Tilbake
Topp