Deilige bilder!!!

49202491fd316e3b67e1fca91389ac06.jpg

Snart har me øl til å teste .......


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kult, ta med på lauget ein gong i framtida :cool:
 
Da får vi snart masse samtaler om hvordan trykk, temp og gjær-typer henger sammen. Gleder meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

I første omgang er jeg redd det blir en del nybegynnerspørsmål om tekniske spørsmål:). I utgangspunktet var jeg mest interessert i denne dingsen som vanlig gj
 
Da får vi snart masse samtaler om hvordan trykk, temp og gjær-typer henger sammen. Gleder meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

I første omgang er jeg redd det blir en del nybegynnerspørsmål om tekniske spørsmål:). I utgangspunktet er jeg egentlgi mest interessert i udyret som vanlig gjæringskar - men det ville jo være dumt å ikke skaffe seg mulighten til å teste trykkgjæring når jeg likevel skulle kjøpe en.

Velkommen til


Velkommen til en ny verden, synes synd på bøttene dine . De kommer til å bli stående i ensomhet i kjelleren fra nå av :p

Å neida. De er veldig kjekke til små brygg.
 
I utgangspunktet er jeg egentlgi mest interessert i udyret som vanlig gjæringskar - men det ville jo være dumt å ikke skaffe seg mulighten til å teste trykkgjæring når jeg likevel skulle kjøpe en.

Håper du husket å bestille med en Blowtie hvis du vil trykkgjære. Men kanskje enda bedre er det å kunne gjære, kaldkræsje og overføre oksygenfritt.

Så er jeg spent på om du forandrer mening når det gjelder at alt øl blir bedre av å lagres en periode, har lagt merke til at du har skrevet det noen ganger. Det mente jeg også før zillaen kom i hus, nå synes jeg det er best rett fra tanken.
 
Håper du husket å bestille med en Blowtie hvis du vil trykkgjære. Men kanskje enda bedre er det å kunne gjære, kaldkræsje og overføre oksygenfritt.

Så er jeg spent på om du forandrer mening når det gjelder at alt øl blir bedre av å lagres en periode, har lagt merke til at du har skrevet det noen ganger. Det mente jeg også før zillaen kom i hus, nå synes jeg det er best rett fra tanken.

Fikk med meg en spunding valve, men ikke akkurat den. Er det viktig?

Jeg har en helt fersk lys bitter. Veit ikke om den blir så mye bedre. Men stort sett blir alt øl bedre med lagring. Men hvor mye som trengs, varierer jo enormt. Har pils og kølsch fra februar. De har neppe vært bedre enn de er nå.
 
Tilbake
Topp